ورود / ثبت نام
0

اکران خصوصی و نقد و تحلیل فیلم کوتاه شب آخر

1786 بازدید
فیلم
4.1/5 - (9 امتیاز)

نقد و تحلیل فیلم کوتاه شب آخر

اکران خصوصی و نقد و تحلیل فیلم کوتاه شب آخر به کارگردانی نادر همتی باحضور عوامل و بازیگران، در روز شنبه ششم خرداد ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ الی ۱۸ عصر در آموزشگاه سینمایی دارالفنون برگزار شد. در این برنامه چهار تن از استادان فیلمسازی دارالفنون اساتید محمد مهدی تدین، مریم حسینی ، سعید محبی و محمد رضا پیلارام حضور داشتند.

فیلم مشروح جلسه نقد و تحلیل فیلم کوتاه شب آخر

 

گزارش جلسه نقد و تحلیل فیلم کوتاه شب آخر

جلسه در ساعت ۱۶:۱۰ دقیقه با خوش آمد گویی استاد محمد مهدی تدین موغاری به عنوان دبیر جلسه و مدیر مرکز آموزش های هنری و سینمایی دارالفنون آغازشد. در ادامه جلسه فیلم کوتاه شبِ آخر به کارگردانی نادر همتی به نمایش درآمد.

پس از نمایش فیلم و درابتدای جلسه استاد محمد مهدی تدین، ضمن خیر مقدم به حاضرین از  منتقدین بخش فنی و کارگردانی استاد محمدرضا پیلارام و مریم حسینی  و منتقد بخش فیلمنامه و ساختار استاد سعید محبی به همراه کارگردان فیلم نادر همتی برای حضور در جایگاه مشخص شده دعوت کرد.

همتی کارگردان

نادرهمتی با تشکر از دارالفنون برای برگزاری این جلسه  به دلایل و اهداف ساخت این فیلم اشاره کرد. وی از تلاش های همدلانه عوامل فیلم سپاسگزاری کرد و نقد فیلم را از عوامل پیشرفت برای تولیدات آتی برشمرد.

19 1

سپس استاد مریم حسینی ضمن خداقوت به کارگردان و عوامل فیلم در کنار نقاط قوت نورپردازی و تصویربرداری  به ضعف در تدوین فیلم اشاره کرد.

16 2

در ادامه  استاد سعید محبی  باتقدیر از تلاش کارگردان و عوامل  گفت اشکالاتی بر ساختار فیلمنامه وارد است که از مهمترین آن ها ریتم کند آن و توضیحات اضافی آن است.

استاد محمد رضا پیلارام با بر شمردن نقاط قوت فیلم برخی اشکالات فنی فیلم را قابل اغماض دانست و بر نکات مطرح شده توسط استادان حسینی و محبی تاکید کرد.

در ادامه جلسه استاد محمد مهدی تدین گفت هدف از برگزاری این جلسه تشویق کارگردان وعوامل و بررسی  راهکارهایی برای بهبود کیفیت آثار آینده است. وی نقد را از عوامل سازنده برای بهبود سطح کیفی آثار برشمرد و گفت بسیاری از هنرجویان دارالفنون که امروز از اساتید و فیلمسازان مطرح هستند اولین آثارشان اشکالاتی چه بسا بیشتر از این فیلم داشته است. اما نقد، تحلیل و بررسی زمینه ارتقاء کیفیت آثار بعدی را فراهم می کند. سپس از کارگردان و عوامل فیلم برای بریدن کیک دعوت کرد.

در ادامه جلسه توسط استاد محمد مهدی تدین و  اساتید حاضر از کارگردان و عوامل فیلم تقدیر شد.

گزارش تصویری نقد و تحلیل فیلم کوتاه شب آخر

 

 

نشانی: تهران | میدان انقلاب | جمالزاده جنوبی |خیابان کلهر | پلاک ٤٢ ساختمان دارالفنون

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://darolfunun.com/?p=21680
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

4 نظر در مورد اکران خصوصی و نقد و تحلیل فیلم کوتاه شب آخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام واحترام بسیار عالی وارزشمند مثل همیشه دارالفنون حرفه ای وپیشرو عمل می کند استادان برجسته و با تجربه وتیم بسیار قوی آموزش آینده سینمای ایران را دارالفنون تضمین خواهد کرد انشاالله

    4

  2. به نام خدا
    من امروز در این برنامه زیبای نقد فیلم حضور داشتم برای اولین بار بود که نقد فیلم و فیلمی که اولین بار اکران میشه رو میدیدم با این حال حس خوبی داشتم و برام جذاب بود من همیشه دلم میخواست یک مستند درست کنم و به لطف و یاری خدا انجامش می دهم و اتفاقا من عاشق نقد شدن هستم و دوست دارم ایراد کارم رو یک نفر که در این زمینه کلی تجربه و عملکرد خوب و نتیجه گرفته از کارهای خودش را دارم .و به نظر من نقد بهترین فرصت برای پیشرفت است و باید قدر این فرصت هایی که بعضی از انسان های بسیار خوب مثل استاد تدین که در اختیار این عزیزان گذاشتن بدانند و تجربه کسب کنند و بهره کافی از این مراسم زیبا که برگزار شد بدانند
    در پایان سپاسگذار استاد تدین هستم که من را در این جمع زیبا دعوت کردند

    5

× سوالی دارید؟