ورود / ثبت نام
0

نقد عکس عشق و دوستی 150

3109 بازدید
landscape تنظیمات خودکار دوربین نیکون
4.3/5 - (3 امتیاز)

نقد عکس عشق و دوستی

انتشار نقد عکس در وب سایت دارالفنون به منزله تائید نظر عکاس و یا منتقد عکس نیست و صرفا با کارکرد آموزشی منتشر می شود.

نقد عکس عشق و دوستی، عکسی مستند اجتماعی  از خوش و بش دو روستایی در جاده آسفالته که در انتها چند تابلوی راهنمایی و رانندگی دیده می شود.

در عکس چند کنتراست دیده می شود  که عکس را شاخص نموده است.

  1. اول پسر جوان در مقابل مرد میانسال که به پسر لبخند می زند،
  2. دوم الاغ که وسیله حمل و نقل زمان قدیم است در مقابل موتور که مربوط به دنیای امروز است.
  3. سوم یکی در حال رفتن است و دیگری در حال برگشتن.
  4. کنتراست رنگ سبز بوته ها در مقابل رنگ قرمز تابلوی راهنمایی و رانندگی.
  5. یکی دست خالی و دیگری دست پر.

همچنین عکس دارای عناصر بصری هست که به چشم خوش می آید

  1. از جمله خط سفید جاده که به نرمی چشم را به انتهای کادر هدایت می کند.
  2.  وجود دو  انسان با دو تابلو، البته تابلوی سوم به سختی دیده می شود.
  3. رنگی بودن عکس به همراه لبخند مرد موتور سوار، شادی خاصی را به بیننده منتقل می کند.
  4. کادر افقی به خوبی توانسته است هر دو موضوع انسانی را در خود جای دهد.

عکسی مستند اجتماعی که با کادربندی خوب، پیام عشق و دوستی را بین مردم نشان می دهد.

نقد عکس عشق و دوستی، توسط استاد جواد پورسعید مدرس رشته عکاسی آموزشگاه عکاسی دارالفنون وابسته به سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.

عکاس : مجید رضوی

جوادپورسعید

جوادپورسعید|مدرس عکاسی

پی نوشت نقد عکس عشق و دوستی

نقد عکس عشق و دوستی دریچه دیگری برای نگاه مفهومی را به ذهن خواننده می گشاید ،ممکن است گاهی تعابیری که در یک تحلیل مشاهده می شود دقیقا هماهنگ با ذهن عکاس باشد و در موارد دیگری هم ممکن است عکاس با چنان نگرش مفهومی به موضوع نگاه نکرده باشد.

در عکس عشق و دوستی که توسط عکاس (مجید رضوی) ثبت شده است

رگه هایی از توجه خلاقانه عکاس به موضوع را می توان مشاهده کرد،عکس عشق و دوستی بیش از آنکه یک عکس اجتماعی باشد؛یک عکس احساسی است و از این منظر می توان عکس را از عکس های ارزشمند به حساب آورد.

از عکس هایی که پیامی را به بیننده منتقل می کند

پیامی که بیش از یک اثر هنری حرف برای گفتن دارد.
برخی از تحلیل کنندگان عکس براین باورند که اگر یک عکس نتواند حس مفهومی و پیامی را به مخاطب منتقل کند دیگر یک اثر ارزشمند نخواهد بود .

نقد عکس عشق و دوستی که توسط استاد جواد پورسعید نگاشته شده است

نقد عکس عشق و دوستی دریچه های جدیدی از درک احساسی  یک عکس اجتماعی را به روی مخاطب می گشاید.
تحلیل گر با توجهی ویژه به تک تک عناصر بصری و مفهومی عکس در کنار هم قراردادن این عناصر پیامی را فراتر از درک عمومی مخاطب کالبدشکافی می کند.
توجه به نقد و تحلیل یک عکس می تواند هنرجویان جوان و عکاسان عزیز را در ثبت اندیشمندانه و هدفمند عکس یاری نماید.

چه بسیار عکس های فاخری که متاثر از تحلیل های خوانده شده توسط عکاسان دیگر ثبت شده اند.

آموزش عکاسی از دریچه ذهن و خلاقیت ،با نگرشی متاثر از عمق مفهومی با نگاه جامعه شناسی و فلسفه می تواند باعث خلق آثاری شود که می توان در خصوص آن ساعت ها بحث کرد و این شگفت انگیز ترین اتفاقی است که می تواند برای یک عکس یا عکاس بیفتد.

با تشکر از استاد جواد پورسعید مدرس رشته عکاسی آموزشگاه عکاسی دارالفنون

که با نقد عکس عشق و دوستی و تحلیل های ارزشمند خویش وجهی دیگر از آموزش عکاسی را برای دانشجویان عکاسی آشکار می سازند.

تحلیل عکس عشق و دوستی / نقد عکس عشق و دوستی

نقد عکس عشق و دوستی

نقد عکس عشق و دوستی

به هنرجویان عزیز توصیه می کنیم به موارد ذیل توجه بیشتری داشته باشید

  • زیاد عکس ببینید
  • هر عکسی را که می بینید به دنبال یافتن تحلیل برایش باشید
  • عکس ها را نقد کنید
  • مقالات مرتبط با نقد و تحلیل عکس را مطالعه فرمایید
  • نقد و تحلیل های عکس استاد پورسعید را بخوانید
  • برای هر عکس خوب حتما دلیل و منطقی وجود دارد آن را بیابید
  • به پیام نهفته در عکس توجه کنید
  • شرایط فنی عکس ها و اگزیف عکس را بررسی کنید
  • سعی کنید عکس هایی را که دوست دارید مشابه سازی کنید
  • زیاد عکس بگیرید.
  • عکس خود را به دیگران نشان دهید و از دوستان خود نظر بخواهید
  • فهم عکس های شما باید علاوه بر اهل فن و عکاسان برای افراد عادی نیز دشوار نباشد
  • شرکت در کلاس عکاسی و جلسات باشگاه عکاسان دارالفنون توصیه می شود
کلاس عکاسی

کلاس عکاسی و نقد عکس

مرکز آموزش های هنری و سینمایی دارالفنون

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://darolfunun.com/?p=13692
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

5 نظر در مورد نقد عکس عشق و دوستی 150

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با سلام و سپاس از عکاس محترم جناب آقای مجید رضوی و نقد ارزشمند استاد محترم جناب آقای پورسعید

    حس نشاط، سرزندگی و امید در این تصویر هویداست و بسیار ارزشمند است. تصویر در لحظه ثبت شده است و عکاس محترم با نگاه تیزبین خود کادری را ثبت کرده که ما را به تحسین وا می‌دارد. خنده مرد موتورسوار و طبیعت زیبا و خط وسط جاده که چشم بیننده را هدایت می‌کند، بسیار زیباست.
    بافت انتهای جاده که پوششی از درختان است می‌توانست ثبت نشود یا در ویرایش با حفظ ratio کراپ شود که با این ویرایش احتمالا قدری از پایین و سمت چپ کادر نیز حذف می‌شد که به توازن دو سوژه در سمت راست و چپ نیز کمک می‌کرد.
    استفاده از چهارپایان که امری سنتی است و موتور که امروزی و مدرن است در این تصویر حکایت از تقابل مدرنیته و سنت دارد. به این صورت که یک چیز مدرن می‌آید و یک چیز سنتی می‌رود. همان گونه که در تصویر پیداست موتور در حال آمدن است و الاغ در حال رفتن و دور شدن.
    سرعت شاتر نیز به خوبی تنظیم شده است که علیرغم تفاوت در سرعت دو سوژه خللی در ثبت تصویر به وجود نیاورده است.

    با احترام
    حسین انتظاری
    هنرجوی دوره عکاسی حرفه‌ای
    مرکز آموزش‌های هنری و سینمایی دارالفنون

    5

  2. سلام عرض میکنم خدمت استاد تدین.
    چقدر زیباست عکس هایی که جدا از عکس بودنشان مفهوم و پیام های زیبایی دارند.
    این آثار زیبا به دلیل وجود عشق ، دوستی و صمیمیت داخل عکس حس زیبایی به بيننده منتقل می‌کند.
    تنوع رنگ به همراه لبخند آقای موتور سوار حس نشاط را به بیننده منتقل می‌کند.
    این عکس می‌تواند مفهوم های بسیاری داشته باشد از جمله صمیمیت و عشق، جاری بودن زندگی که همیشه یکی درحال رفت و دیگری برگشت است، دست خالی و دست پر بودن در زندگی و…
    در این تصوير علاوه بر اجتماعی بودن عکس احساسی بودن عکس بیشتر به چشم می‌خورد.
    علاوه بر آن در تصویر نشان می‌دهد که هرکس زحمات بیشتری بکشد در رفاهیت بیشتری است.

    1

  3. سلام خدمت استاد عزیز
    کادر افقی است و به خوبی چیده شده است . خط سفید جاده و پیچ ان نشان دهنده مسیر است که چشم را به سمت خود می کشد. و ان دو نفر که یکی بر روی موتور با باری زیاد نتیجه زحمتاش و دیگری سوار بر حیوانی که اورا حمل میکند. ترکیب رنگی این عکس و مردی که خندان است وتابلوهای اخطار جالب بودو انرژی میدهد.
    . با تشکر- گلشن رحمانی -هنرجوی رشته عکاسی آموزشگاه عکاسی دارالفنون

    3

  4. رحمانی
    کادر افقی است و به خوبی چیده شده است .
    خط سفید جاده و پیچ ان نشان دهنده مسیر است که چشم را به سمت خود می کشد.
    و ان دو نفر که یکی بر روی موتور با باری زیاد نتیجه زحمتاش و دیگری سوار بر حیوانی که اورا حمل میکند.
    ترکیب رنگی این عکس و مردی که خندان است وتابلوهای اخطار جالب بودو انرژی میدهد.
    رحمانی گلشن

    3

  5. رحمانی
    کادر افقی است و به خوبی چیده شده است .
    خط سفید جاده و پیچ ان نشان دهنده مسیر است که چشم را به سمت خود می کشد.
    و ان دو نفر که یکی بر روی موتور با باری زیاد نتیجه زحمتاش و دیگری سوار بر حیوانی که اورا حمل میکند.
    ترکیب رنگی این عکس و مردی که خندان است وتابلوهای اخطار جالب بودو انرژی میدهد.
    رحمانی

    3

× سوالی دارید؟