ورود / ثبت نام
0

مقایسه سبک عکاسی رمانتیک و 2 سبک عکاسی

2066 بازدید
سبک عکاسی رمانتیک
3.7/5 - (3 امتیاز)

سبک عکاسی رومانتیک Romanticism

سبک عکاسی رمانتیک بر پایهٔ جنبش رومانتیسم در ادبیات و هنر که در قرن نوزدهم شکل گرفت، قرار دارد. در این سبک، تمرکز بر احساسات شخصی و نوعی زیبایی‌شناسی خاص است. عکاسان رومانتیک، با استفاده از فنونی مانند نورپردازی نرم و مه‌آلود، تلاش می‌کنند تا احساسات و روحیات خود را در تصاویر خود بیان کنند. هدف این سبک، ایجاد تصاویری با احساسات عمیق و زیبایی‌شناسی خاص است. سبک عکاسی رومانتیک، به عنوان یکی از جنبش‌های هنر پساحادثه شناخته می‌شود و تاثیرات بسیاری در هنر و فرهنگ جهانی داشته است. این مقاله به مقایسه تطبیقی سبک عکاسی رمانتیک با سبک های روکوکو  و نئو امپرسیون پرداخته است.

کتاب عکاسی آتلیه

کتاب عکاسی آتلیه| مولف مریم حسینی

آنچه در ادامه مقاله می خوانید بخشی از کتاب عکاسی آتلیه ای، نوشته استاد مریم حسینی مدرس عکاسی و از مدیران آموزشگاه عکاسی و سینمایی دارالفنون است.

مریم حسینی

مریم حسینی

امیدواریم که مطالعه این مقاله عکاسی، برای شما مفید باشد. پیشاپیش از فرصتی که برای مطالعه این مقاله می گذارید و اهتمامی که برای افزایش سطح آگاهی های خود دارید سپاسگزاریم.

ارتباط سبک عکاسی رمانتیک با سبک های  روکوکو و نئو امپرسیون

جنبش های هنری به نوعی در امتداد یا تکمیل کننده جنبش های قبلی و یا موازی با خود قرار دارند. به طور کلی نمی توان جنبش های مختلف هنری را کاملا از هم تفکیک کرد. جنبش های هنری مانند اعداد ریاضی در ادامه هم قرار دارند و هر عدد ضمن استقلال مفهومی، تکامل بخش سایر اعداد است.

چشم انداز در مه

سبک عکاسی رمانتیک  و سبک های عکاسی روکوکو و نئو امپرسیون از آن جهت که همگی از جنبش های هنر پسا حادثه هستند، مورد توجه این مقاله قرار دارند. ممکن است هنرمندی بدون آگاهی از سبک هنری خاصی اثری خلق کند که منطبق با آن سبک باشد. لذا آشنایی با سبک های هنری از جهت انطباق یا عدم انطباق یک اثر هنری با سبکی خاص اهمیت دارد.

جنبش های هنر پسا حادثه

جنبش های هنری اغلبا پس از وقوع یک حادثه یا اتفاق مهم فرهنگی ، سیاسی، اقتصادی، زیست محیطی شکل می گیرند. ممکن است این جنبش ها ضعیف و یا بسیار قوی باشد. اصولا جنبش هایی که گستره آن خارج از مرزهای محدود جغرافیایی و یا انتظارات اجتماعی خاص است به یک جنبش ماندگار هنری تبدیل می شود.

سبک عکاسی رمانتیک

سبک عکاسی رمانتیک

این تصویر مربوط به ابر قارچی است که در آزمایش هسته ای عملیات قلعه ثبت شده است و احتمالا عکاس آن Castle Romeo است. این عکس رمانتیک با تمام زیبایی و جذابیتش سرشار از وحشت است.

حوادثی مانند جنگ جهانی اول و دوم  و حادثه اتمی تری مایل آیلند ازجمله حوادثی هستند که سبب پدیدار شدن جنبش های فرهنگی ، هنری ، ادبی بسیار مهمی در تاریخ شدند. ممکن است در زمان وقوع یک حادثه و یا شروع یک جنبش سایر هنرها هنوز متولد نشده باشند. مانند اکثر جنبش هایی که با نقاشی و قبل از قرن هفدهم آغاز شدند. اما آنچه جذابیت موضوع را دوچندان می کند این است که  هنرهای دیگر پس از تولد به آن خواهند پیوست.

درجهان هنر هیچ گاه هیچ جنبشی نابود نخواهد شد فقط تغییراتی در آن رخ خواهد داد.

سبک عکاسی روکوکو Rococo

سبک عکاسی روکوکو Rococo  بر پایهٔ جنبش روکوکو پایه گذاری شد. این سبک در قرن هجدهم در فرانسه شکل گرفت. در این سبک، تمرکز بر زیبایی‌شناسی، طراوت و لطافت است.

عکاسان روکوکو، با استفاده از رنگ‌های روشن و طرح‌های پیچیده، تلاش می‌کنند تا تصاویری با ظرافت و زیبایی فوق‌العاده ایجاد کنند. هدف این سبک، ایجاد تصاویری با زیبایی و شادابی است. سبک عکاسی روکوکو نیز مانند سبک عکاسی رمانتیک، به عنوان یکی از جنبش‌های هنر پساحادثه شناخته می‌شود و تاثیرات بسیاری در هنر و فرهنگ جهانی داشته است.

سبک عکاسی نئوامپرسیون Neo –impressionism

این سبک عکاسی در دهه ۱۹۷۰ میلادی شکل گرفت و بر پایهٔ جنبش نئوامپرسیونیستی در نقاشی قرار دارد. در این سبک، از ترکیب رنگ‌های پایه با هم استفاده شده و تصاویر با تأثیرات نور و سایه‌های مختلف ساخته می‌شوند. هدف این سبک عکاسی، ایجاد یک اثر هنری با تأثیرات بصری شگفت‌انگیز است. سبک عکاسی نئوامپرسیون نیز مانند سبک عکاسی رمانتیک، به عنوان یکی از جنبش‌های هنر پساحادثه شناخته می‌شود و تاثیرات بسیاری در هنر و فرهنگ جهانی داشته است.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://darolfunun.com/?p=20752
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

0 نظر در مورد مقایسه سبک عکاسی رمانتیک و 2 سبک عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

× سوالی دارید؟