ورود / ثبت نام
0

فن بیان گویندگی و مجری گری 

2016 بازدید
گویندگی و مجری گری 
5/5 - (1 امتیاز)

فن بیان گویندگی و مجری گری

هدف ازفراگیری فن بیان گویندگی و مجری گری، تقویت سخنوری است. صحبت کردن یک فرد برای گروهی از مردم که مخاطب یا شنونده او هستند و با نیت خاصی مانند آگاهی بخشی، تحت تأثیر قرار دادن یا سرگرم نمودن، انجام می شود را سخنوری می گویند، به طوری که گوینده، شنونده را به سخن خود اقناع و بر منظور خویش ترغیب کند.
مهمترین هدف ازفراگیری فن بیان گویندگی و مجری گری همین دو نتیجه است که شنونده سخن گوینده را بپذیرد و بر منظور او برانگیخته شود. سخنران معمولاً مستقیماً برای مردم یا رسانه‌ها به صورت عمومی صحبت می‌کند و دیدگاه شخصی یا گروه خاصی را بیان می کند. گویندگان، مجریان ، دوبلورها، سخنرانان و خطیبان از این گروه به شمار می روند.

همان قدر که داشتن بیان موثر، باعث پیشزفت و موفقیت افراد می شود، لکنت کلام یا زبان الکن نیز باعث از دست رفتن فرصت های موفقیت برای افراد مختلف می شود. بسیاری از افراد عالم و دانشمند به دلیل عدم آشنایی با فن بیان و زبان بدن، همچنان گمنام و ناشناخته هستند و در مقابل بسیاری از افراد با توانایی های علمی بسیارکمتر، به شهرت و موفقیت زیادی دست یافته اند.

مرکز آموزش های هنری و سینمایی دارالفنون با همکاری استاد نصراله مدقالچی دوبلور پیشکسوت و استاد علیرضا علیا مجری بازیگر سرشناس کشورمان،کلاس های گویندگی و مجری گری رابرگزار می کند.

کلاس گویندگی و فن بیان

به احتمال خیلی زیاد شما هم صدای جذاب و دیالوگ ” آنه تکرار غریبانه روزهایت چگونه گذشت ” را در لیست خاطرات شیرین کودکی خود دارید و اکنون صدای گوینده‌ی این دیالوگ در ذهن‌تان می‌پیچید! قطعا همینطور است و برخی از صداها در روح و قلب ما نقش می‌بندند. استاد نصراله مدقالچی گوینده‌ی این دیالوگ خاطره‌انگیز است که هم اکنون می توانید در آموزشگاه دارالفنون در کلاس استاد مدقالچی به آموزش گویندگی و فن بیان بپردازد.

استاد نصراله مدقالچی

استاد نصراله مدقالچی

نحوه گفتار صحیح و صریح با مخاطبا نتان، ازجمله مهارت‌‌هایی که در طول تمام زندگی و طی کردن بیزینس به کارتان می‌آید. صدای رسا و بیان کردن واژگان به درستی و رسایی می‌تواند ذهن مخاطب ‌را تسخیر کند و جلب زیبایی فن بیان شما کند. قطعا این موضوع می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی اعتماد به نفس هر شخصی هم داشته باشد.

همراه ما باشید تا در ادامه به طور کامل به بررسی چگونگی برگزاری کلاس‌های آموزش گویندگی و فن بیان و همچنین نکات مهم در مورد کلاس گویندگی توسط استاد نصراله مدقالچی بپردازیم.

در کلاس‌های آموزش گویندگی چه چیزی یاد می‌گیرید؟

در کلاس‌های آموزش گویندگی، می‌توانید مهارت‌ها و تکنیک‌های مختلفی را یاد بگیرید که به شما در بهبود گویندگی و عملکرد صوتی کمک کند. در ادامه تعدادی از مهارت‌هایی که در کلاس آموزش گویندگی تعلیم داده می‌شوند، را شرح خواهیم داد تا بهتر با این روند آشنا شوید.

تکنیک‌های تلفظ:

در کلاس آموزش گویندگی و فن بیان، می‌توانید تکنیک‌های تلفظ را یاد بگیرید. این شامل تمرینات تلفظ صحیح صداها، کلمات و عبارات است. همچنین می‌توانید تمریناتی برای بهبود تلفظ آواها و صوت‌های خاص مانند حروف پیوسته یا صوت‌های نیمه‌صدا را انجام دهید.

آواشناسی:

در دوره‌ی آموزش فن بیان، توسط استاد نصراله مدقالچی به تعلیم آواشناسی مطالعه علمی صداها و نحوه تولید آن‌ها نیز پرداخته می‌شود. با یادگیری آواشناسی، می‌توانید درک بهتری از ساختار صداها و تأثیر آن‌ها بر مفهوم و معنا داشته باشید.

تکنیک‌های تنظیم صدا:

در کلاس‌های آموزش گویندگی و فن بیان، می‌توانید تکنیک‌های تنظیم صدا را یاد بگیرید. این شامل کنترل و تنظیم صدای خود، تنظیم صدا در حجم‌ها و تنظیم صدا در فاصله‌های مختلف است. این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کنند تا صدایتان را بهبود بخشید و آن را با توجه به شرایط و محیط مورد نظر تنظیم کنید.

ریتم و تندی صحبت کردن:

شما می‌توانید تمریناتی برای بهبود ریتم و تندی صحبت کردن خود انجام دهید. این شامل تمرین صحبت کردن با سرعت‌های مختلف و تمرین کنترل و تغییر سرعت صحبت کردن در جلب توجه و ایجاد تأثیر بر مخاطبان است.

بیان احساسات:

در کلاس‌های فن بیان، می‌توانید تمریناتی برای بهبود بیان احساسات خود انجام دهید. این شامل تمرینات برای بیان احساسات مختلف مانند خوشحالی، ترس، عصبانیت و تعجب است. با یادگیری این تکنیک‌ها و با اتکا به دانش و تجربه استاد سرشناس نصراله مدقالچی و در آموزشگاه دارالفنون به بهترین ورژن خود تبدیل شوید.

2 5

سرفصل های کلی گویندگی آموزشگاه دارالفنون

اگر بخواهیم که عناوین و سرفصل‌هایی که در کلاس آموزش گویندگی و فن بیان تدریس می‌شوند را با جزئیات بیان کنیم، دارای تعداد بیشتری هستند؛ به همین دلیل لیستی از سرفصل‌های کلی و خلاصه را برایتان در ادامه خواهیم آورد تا از مطالبی که بصورت کلی برای آموزش فن بیان استفاده می‌شوند را ذکر خواهیم نمود:

  • مهارت ها و تکنیک های مختلف گویندگی
  • اصول و فنون کاربردی فن بیان
  • الفبای صوت و آوا
  • کنترل تنفس
  • تلفظ صحیح کلمات
  • تغییر ریتم و تن صدا

سرفصل های محتوایی دوره فن بیان دارالفنون

فن بیان محتوایی به معنای نحوه‌ی ارائه و انتقال محتوا به شنوندگان است. این فنون شامل تکنیک‌ها و روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند محتوا را به شکلی کامل و قابل فهم و جذاب به مخاطبان منتقل کنید. فن بیان محتوایی در گویندگی و عرضه‌ی مطالب به شکلی که تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد، بسیار مهم است.

  • روش های القاء مفاهیم حسی به وسیله تغییر در شیوه بیان و آواها
  • آشنایی با اصول کار استودیویی
  • آشنایی با متون خبری
  • آشنایی با متون ادبی،هنری،نظم و نثر
  • تحلیل موقعیت به وسیله تمرین های عملی و شیوه کارگاهی
  • تبحر در روان خوانی

۱. افزایش اعتماد به نفس: داشتن مهارت در فن بیان گویندگی و مجری گری می‌تواند به تقویت اعتماد به نفس شما کمک کند. وقتی که شما قادر به ارتباط موثر و جذاب با دیگران هستید، احساس مثبتی از خود دارید.

۲. ارتباط بهتر: با داشتن مهارت های  فن بیان گویندگی و مجری گری ، می‌توانید ارتباط بهتری با دیگران برقرار کنید. این مهارت‌ها به شما کمک می‌کنند تا دیگران را به خوبی شناسایی کرده و درک کنید و برای انتقال ایده‌ها و نظرات خود به آن‌ها از طریق کلام مناسب استفاده کنید.

۳. تسهیل در مذاکرات و مذاکره: شناختن مهارت فن بیان گویندگی و مجری گری می‌تواند به شما کمک کند تا مذاکرات موثر واکنشگراتر و اثربخش‌تری داشته باشیدو به خوبی موضوعات مورد نظر خود را برای مذاکره کردن به دیگران انتقال دهید.

۴. افزایش تأثیرگذاری: داشتن مهارت‌های فن بیان گویندگی و مجری گری، قدرت انتقال احساسات، افکار و دیدگاه‌هایتان را به شما می‌دهد.

ارتباط فن بیان با مجریگری و گویندگی بسیار مهم است، زیرا هر سه مهارت به طور مستقیم به یکدیگر وابسته هستند و می‌توانند به عنوان یک بسته کامل در ارتباط با دیگران استفاده شوند. در ادامه ارتباط بین این سه مهارت بررسی شده است:

ارتباطات مؤثر:

یادگیری فن بیان گویندگی و مجری گری  به شما کمک می‌کند تا ارتباطات خود را بهبود بخشید و به شکلی مؤثرتر با دیگران ارتباط برقرار کنید. مهارت‌های گویندگی و فن بیان شامل بیان صحیح و واضح، استفاده از تن صدا مناسب، تأثیرگذاری احساسات، کنترل بدن و حرکات و غیره است. این مهارت‌ها به شما کمک می‌کنند تا ایده‌ها و نظرات خود را به شکلی قابل فهم و قابل پذیرش بیان کنید و بتوانید با موفقیت با دیگران همکاری کنید.

مذاکره و تأثیرگذاری:

در بیزینس و زندگی، مهارت‌های مذاکره و تأثیرگذاری بسیار مهم هستند. آموزش گویندگی و فن بیان به شما کمک می‌کند تا در مذاکرات و بحث‌ها به شکلی مؤثر و قابل توجهی عمل کنید. مهارت‌هایی مانند قدرت قناعت کردن، مدیریت تنش‌ها و تعارضات، شناخت نیازهای دیگران و تأثیرگذاری در تصمیم‌گیری‌ها می‌توانند در مذاکرات و تأثیرگذاری موثرتر به کار گرفته شوند.

ارائه‌های عمومی:

در زندگی حرفه‌ای، ارائه‌های عمومی ممکن است بخشی اساسی از کار شما باشند. یادگیری گویندگی و فن بیان به شما کمک می‌کند تا در ارائه‌های عمومی به شکلی مؤثر و قابل توجهی عمل کنید. مهارت‌هایی مانند ساختاردهی محتوا، استفاده از تکنیک‌های قوی بیان، استفاده از مثال‌ها و تصاویر توصیفی، تأثیرگذاری احساسات و استفاده از عناصر صوتی و بدنی می‌توانند به شما کمک کنند تا ارائه‌های قوی و جذابی داشته باشید.

مدیریت ورهبری:

فن بیان گویندگی و مجری گری قوی می‌تواند در توانمندی شمادر نقش رهبری نیز مؤثر باشد. یک مدیر موفق و رهبر باید بتواند ایده‌ها و دستاوردهای خود را به دیگران منتقل کند و توانایی اثرگذاری بر آن‌ها را داشته باشد. یادگیری گویندگی و فن بیان به شما کمک می‌کند تا به شکلی قوی و مؤثر به عنوان یک رهبر عمل کنید، دستورات و راهنمایی‌های خود را به شکلی قابل فهم و قابل اجرا به اعضای گروه ارائه دهید و توانایی ایجاد تأثیر و الهام در آن‌ها را داشته باشید.

مجریگری و اجرای صحنه ای

کمتر کسی را می توان یافت که از شنوندگان رادیو و یا بینندگان برنامه های تلویزیون باشد و با استاد علیرضا علیا مجری و بازیگر سرشناس و مجری برنامه تقویم تاریخ، آشنا نباشد. این برنامه یکی از جذاب ترین  و پر طرفدارترین برنامه های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که با هدف بیان رویدادهای مختلف تاریخی، فرهنگی، علمی، اقتصادی و اجتماعی و با اجرای فوق العاده جذاب  علیرضا علیا پخش می شود.اگر به فراگیری مهارت های مجری گری علاقمندید، می توانید در آموزشگاه دارالفنون در کلاس استاد علیرضا علیا، آموزش مجریگری رابیاموزید.

کلاس مجری گری با هدف تربیت نیروی انسانی مورد نیاز و ارائه آموزش های کاربردی مورد نیاز در عرصه مجری گری و همکاری با مراکزی چون صدا و سیما، برنامه های رادیویی، شرکت های فیلمسازی، تبلیغاتی و ارتقاء مهارت در فن بیان جهت بازیگران، بلاگران و مجریان برنامه های صحنه ای طراحی گردیده و بداهه پردازی را تقویت می کند.

علیرضا علیا آموزش مجری گری

علیرضا علیا آموزش مجری گری

آنچه در کلاس مجریگری می آموزید

  • پرورش صدا ، فن بیان و تکلم بازیگر
  •  نحوه بیان، گفتار و ادای حروف
  • تنفس با دیافراگم
  •  آموزش زبان بدن
  •  استایل های صحیح بدن
  • طرز صحیح گفتار
  • نفوذ کلام
  • اجراهای تلویزیونی
  •  ایجاد اعتماد بنفس هنگام اجرا
  • آموزش تنفس صحیح
  • فن بیان نافذ و اصول گویندگی
  •  آموزش تقویت اعتماد بنفس و مهارت کلامی و غیر کلامی
  •  محافظت از صدا، پرورش صدا و صدا سازی
  •  اصول خواندن متون مختلف

شیوه برگزاری کلاس آموزش مجری گری

برگزاری کلاس های دارالفنون،  به صورت حضوری و تئوری و عملی است و تمرینات عملی هنرجویان به صورت کارگاهی برگزارمی شود.

یادگیری فن بیان گویندگی و مجری گری  در زندگی و بیزنس به ما کمک می‌کند؟

یادگیری دوره های گویندگی و مجری گری ، می‌تواند در زندگی شخصی و حرفه‌ای شما به طرز قابل توجهی کمک کند.

تقویم تاریخ

سخن نهایی

شرکت در دوره های نمایشی بازیگری، گویندگی و مجری گری، آموزشگاه دارالفنون، یک پلن برتر برای گام برداشتن به سمت ارتقاء شخصیتی و شغلی است و در زندگی شخصی نیز تاثیرات شگرف خود را خواهد گذاشت. استفاده از لحنی زیبا و رسا می‌تواند باعث جذب بیشتر اطرافیان به سوی ما شود و همچنین می‌توانید رهبری بیزینس و فعالیت کاری خود را به دست بگیرید.

اگر قصد ثبت‌نام در کلاس‌های حضوری گویندگی و فن بیان استاد نصراله مدقالچی و یا مجری گری استاد علیرضا علیا را دارید، می‌توانید به وب‌سایت آموزشگاه دارالفنون به نشانی darolfunun.com  مراجعه کرده و یا باشماره تلفن های 66573000 و 66572000 تماس بگیرید و از جزئیات دوره های فن بیان گویندگی و مجری گری ، مطلع شوید.
آموزشگاه سینمایی دارالفنون در میدان انقلاب، خیابان جمالزاده جنوبی، خیابان کلهر پلاک 42 واقع شده و همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9صبح الی 19 فعال است.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://darolfunun.com/?p=25814
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

0 نظر در مورد فن بیان گویندگی و مجری گری 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

× سوالی دارید؟