ورود / ثبت نام
0

گواهینامه بین المللی فنی وحرفه ای یا ارشاد ؟

4487 بازدید
گواهینامه بین المللی
3.4/5 - (5 امتیاز)

  گواهینامه بین المللی  فنی حرفه ای یا ارشاد؟

مدرک عکاسی برای مهاجرت|میزان اعتبار و ارزش گواهینامه پایان دوره ، همیشه یکی از موضوعات مورد مناقشه در بین عموم مردم است. مراکز تابعه یا دارای مجوز از سازمان های آموزشی مختلفی در زمینه های آموزشی مشغول به فعالیت هستند. که ازآن جمله میتوان به وزارت آموزش وپرورش ، وزارت آموزش عالی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کار و سازمان آموزش فنی وحرفه ای، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جهاد دانشگاهی اشاره کرد.

جایگاه و اعتبار مدارک و گواهینامه های آموزشی 

آن چه در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم ،جایگاه واعتبار مدرک عکاسی برای مهاجرت یا بهره مندی از مزایای قانونی آن درایران است ومیزان اعتبار مدرک عکاسی  صادره از هرکدام از این مراکز است.آنچه که اهمیت دارد، ارتباط موضوعی هر رشته و یا سطح آموزشی هر دوره با ساختار و وظایف نهاد صادرکننده مجوز است.
مثلا وقتی در مورد دوره های تحصیلی در مقاطع ابتدایی یا متوسطه صحبت می کنیم تنها مدارک صادرشده توسط مدارس وابسته به وزارت آموزش وپرورش قابل ارزیابی است و هیچ نهاد دیگری اجازه صدور گواهینامه پایان تحصیلات ابتدایی یا متوسطه را ندارد.
در خصوص دوره های دانشگاهی نیز، همین طور است، یعنی اجازه صدور مدارک کاردانی تا دکترا انحصارا در اختیار دانشگاه ها و مراکز وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری است.

گواهینامه بین المللی| مدرک عکاسی برای مهاجرت

وقتی صحبت از آموزش های تخصصی و آزاد می شود، هر نهادی بنا برحیطه اختیارات و مسئولیت های خویش وظایفی را دنبال می کند، مثلا وقتی موضوع صنعت و حرفه هایی مانند تراشکاری، برق، مکانیک و سایر مشاغل صنعتی و خدماتی مطرح می شود تنها مدارک صادره از وزارت کار و سازمان آموزش فنی و حرفه ای ملاک ارزشمندی است و ارزش این گواهینامه بین المللی است.

زمانی که دوره های متصل بین سطوح تحصیلی مثلا کارشناسی تا کارشناسی ارشد پیش می آید موسسات آموزش عالی آزاد یا دانشگاه ها در این زمینه مسئولیت دارند.

آموزش های آزاد تخصصی و اعتبار انواع مدارک صادره :

اما درخصوص رشته های آموزشی هنر و سینما موضوع کاملا متفاوت است، دراین حوزه ها صرفا وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و موسسات تابعه می توانند دوره های آموزشی آزاد را برگذار و مدرک عکاسی برای مهاجرت و یا اشتغال به عکاسی هنری ویاسایر رسته های هنری توسط این مراکز اعتبار دارد.

اسناد وقوانین بالادستی درخصوص ارزش و اعتبار مدرک عکاسی

براساس مصوبات جلسه  477 مورخ 1380/10/21 شورای عالی انقلاب فرهنگی که بالاترین نهاد قانون گذاری بالادستی در کشور است،کلیه وزارتخانه ها ،سازمان ها و نهادهای دولتی باید برای مجوز فعالیت آموزش های هنری از وزارت فرهنگ وارشاداسلامی تقاضای صدور پروانه نمایند و فعالیت آموزشی تمام ارگان ها در حوزه آموزش هنر منوط به کسب مجوزات قانونی از وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی است.

چه مدرکی گواهینامه بین المللی محسوب می شود؟

متاسفانه در سال های اخیر مدارک بدون ارزشی به صورت لاتین صادر و به هنرجویان اهدا می شود .

برخی از موسسات هم مدارکی  را به عنوان مدارک معتبر مورد تائید فلان موسسه خارجی به هنرجویان تحویل ومبالغ مضاعفی را نیز دریافت می نمایند؛ اگر سطح آگاهی عمومی افزایش یابد، هرگز چنین اتفاقاتی روی نخواهد دادو همه متوجه خواهند بود که هر گواهی نامه ای که  در آن به زبان انگلیسی مطالبی نوشته شده باشد گواهینامه بین المللی یا مدرک معتبر من جمله مدرک عکاسی برای مهاجرت محسوب نشده و ارزشمند نیست.

باید توجه داشت که تنها گواهی نامه هایی ارزش ترجمه دارند که اولا سازمان مطبوع به لحاظ قانونی صلاحیت برگزاری آن دوره آموزشی را داشته باشد و ثانیا مدارک علاوه برترجمه رسمی توسط مترجمین رسمی مورد تائید قوه قضائیه، به تائید وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و وزارت امورخارجه نیز برسد.

در این صورت مدرک مورد تائید دارای ارزش و گواهینامه بین المللی محسوب می شود .

وزارت فرهنگ وارشاداسلامی تنها متولی آموزش های هنری 

باتوجه به توضیحات ارائه شده تنها متولی آموزش های هنری در کشور وزارت فرهنگ وارشاداسلامی است و مدارک صادر شده داری ارزش ترجمه رسمی واعتبار گواهینامه بین المللی است.

همچنین مدارک سایر نهادها و موسسات ارزش و اعتبار قانونی لازم را در ایران و خارج کشور ندارد.

براین اساس ممکن است مدارک صادر شده توسط سازمان فنی وحرفه ای، موسسات آموزش عالی، جهاد دانشگاهی، سراهای محله، فرهنگسراها، خانه های فرهنگ و شرکت های خصوصی  ممکن است در رشته هایی حائز اعتبار باشد؛ امادر حوزه آموزش های هنری و سینمایی یا مدرک عکاسی برای مهاجرت اعتباری ندارد.

 

مرکز آموزش های هنری وسینمایی دارالفنون با بیش از دودهه تجربه برگزاری کلاس های آموزشی و کسب افتخارات وتقدیر نامه های متعدد اکنون با قریب به بیست ودو هزار نفر دانش آموخته که بسیاری از آنان را افراد موفق و متخصص کشور تشکیل می دهند، از مرحله آزمون وخطا گذشته و با بهره مندی از مجربترین اساتید و تجارب آموزشی؛ استمراراعتبار وحسن شهرت خودرا مهمترین سرمایه خود می داند.

نمایشگاه دوربین های دیجیتال

لذا بابهره گیری از آخرین متدهای خلاقانه آموزش اثربخش، به دنبال آرمان های والاتری در مسیر تحقق اهداف سازمانی و آموزش های  ضمن خدمت است.

دوره عکاسی

کلاس های آموزشی رابانگاهی فراتر از”صرفا یک دوره آموزشی” ، با هدف اثر بخشی مجموع برنامه های آموزشی و ارتقاء توانمندی دانش پذیران در ابعاد مختلف مرتبط با دوره برگزار می کند.

آموزشگاه عکاسی

نقش بهار تهران برگزاری کارگاه های آموزش عکاسی آموزشگاه عکاسی دارالفنون

شیوه  آموزشی  به صورت تلفیقی است، در این دوره ها آموزش به روش ذیل برنامه ریزی و اجرا می شود:

  • برگزاری تور آموزشی (درمراکز مختلف)
  • کارگاه های انتقال تجربه (انتقال تجارب تخصصی دانش پذیران به یکدیگر )
  • احصاء مشکلات از طریق تکمیل پرسشنامه ، مصاحبه های فردی و بازدیدهای میدانی
  • سنجش وارزیابی مرحله به مرحله انفرادی از دانش پذیران
  • ایجاد شبکه تخصصی تبادل تجارب بین دانش پذیران
  • برگزاری کلاس های آموزشی
  • آموزش های کارگاهی مُکمّل
  • مدیریت دانش
  • پشتیبانی آموزشی
  • بروز رسانی اطلاعات مستمر

تدوین

در این فرایند برگزاری یک دوره آموزشی را صرفا یک دوره آموزشی نمی دانیم واز آن به عنوان وسیله ای برای رسیدن به هدف نهایی که همانا درک عمیق دانش پذیران به ابعاد مختلف موضوع آموزشی و در نهایت کاهش  دغدغه های تخصصی و افزایش اثربخشی سازمانی است توجه می شود.

 

اعتبارملی واعطای گواهینامه بین المللی

علاوه براعتمادملی ،اعتبار بین المللی آموزشگاه دارالفنون نیز ،همه روزه درحال افزایش است.دارالفنون علاوه بر پذیرش هنرجویان داخلی همه ساله تعدادی از هنرجویان خود را نیز در دوره های حضوری و مجازی از کشورهای مختلف دنیا پذیرش می نماید.

هجدهمین جشنواره عکاسی DIF

کارگاه های آموزشی عکاسی هجدهمین جشنواره عکاسی 2018DIF

به طوری که این مرکز تاکنون بیش از 300نفر هنرجوی خارجی (غیر ایرانی )از سایر کشورها نیز داشته است.

اعتبارملی و اعطای گواهینامه بین المللی در پایان دوره های آموزشی از افتخارات مرکز آموزش های هنری وسینمایی دارالفنون است.

آموزشگاه دارالفنون

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://darolfunun.com/?p=9420
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
برچسب ها:

نظرات

1 نظر در مورد گواهینامه بین المللی فنی وحرفه ای یا ارشاد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× سوالی دارید؟