ورود / ثبت نام
0

هوش مصنوعی و آینده عکاسی

1967 بازدید
هوش مصنوعی و آینده عکاسی
5/5 - (1 امتیاز)

 هوش مصنوعی و آینده عکاسی

پیدایش هوش مصنوعی پدیده نوظهوری نیست. هوش مصنوعی یا AI در شکل ساده تری در نسل های پیشین دوربین های عکاسی نیز وجود داشته است . که تنظیمات خودکار نورسنجی ،فوکوس و وایت بالانس از این جمله اند.به طورکلی استفاده از هوش مصنوعی در عکاسی شامل استفاده از الگوریتم‌های دیجیتال برای کمک به فرآیند عکاسی و بهبود آن است. هوش مصنوعی درعکاسی می‌تواند تصاویری تولید کند که از ظاهر بصری عکس‌های واقعی تقلید می‌کند. عکس‌های تولید شده توسط AI با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده و مجموعه‌ای از ابر داده‌ها ایجاد می‌شوند و به سیستم دیجیتال اجازه می‌دهند تا با استفاده از توانایی یادگیری، تصاویر جدید و منحصر به‌فرد ایجاد کند.بررسی تاثیر هوش مصنوعی و آینده عکاسی یکی از موضوعات چالش برانگیز است. تاثیرات هوش مصنوعی در حوزه عکاسی، سینما، و به نوعی اغلب شاخه های هنری یکی ازسوالات ذهن جستجوگر بشر است. بدون شک هوش مصنوعی اغلب مشاغل و حوزه های زندگی فردی و اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد ، اما میزان تاثیراتی که این پدیده در حوزه هنر عکاسی خواهد گذاشت هنوز با ابهام مواجه است. در این مقاله،قصد داریم به بررسی تاثیر هوش مصنوعی و آینده عکاسی بپردازیم.

A man who alone can organize thousands of artistic events

A man who alone can organize thousands of artistic events

این مقاله بخشی از مجموعه مقالات و درس گفتارهای تخصصی استاد محمد مهدی تدین موغاری با موضوعات مرتبط با عکاسی است که به بررسی تاثیر هوش مصنوعی و آینده عکاسی می پردازد.

آموزش عکاسی

آموزش عکاسی توسط استاد محمد مهدی تدین موغاری

امیدواریم که مطالعه این مقاله عکاسی برای شما مفید باشد. پیشاپیش از فرصتی که برای مطالعه این مقاله می گذارید و اهتمامی که برای افزایش سطح آگاهی های خود دارید سپاسگزاریم.

 تجهیزات و تکونولوژی هوش مصنوعی و آینده عکاسی

آنچه مسلم است هوش مصنوعی کیفیت های کاربردی ابزار و تجهیزات را در تمام حوزه های زندگی بهبود خواهد بخشید،صرف نظر از رعب و وحشتی که در خصوص غیر قابل کنترل شدن هوش مصنوعی در آینده وجود دارد، اما این پدیده آنقدر محاسن دارد که بتوان معایبش را به محاسنش بخشید.بدون شک، در آینده نزدیک تجهیزات و دوربین های عکاسی به فناوری های بیشتری مجهز خواهند شد. قابلیت هایی که هم اکنون نیز به صورت محدود و ضعیف وجود دارد ارتقاء خواهند یافت. مثلا دوربین هایی با قابلیت هوشمندی بیشتر، عرضه خواهند شد. فرایندهایی مانند تشخیص چهره و فوکوس خودکار بهبود خواهند یافت. دوربین هایی با قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت بالاتر و سرعت فریم بالاتر نیز تولید خواهند شد. همچنین، تجهیزات جدیدی مانند دوربین های 360 درجه و دوربین های مجهز به سامانه های پرواز خودکار نیز تولید خواهند شد.

  • دوربین هایی با قابلیت هوشمندی بیشتر
  • بهبودفرایندهایی مانند تشخیص چهره و فوکوس خودکار
  • دوربین های 360 درجه و دوربین های مجهز به سامانه های پرواز خودکار

در کل، به نظر می رسد که تجهیزات و دوربین های عکاسی در آینده به تکنولوژی های بیشتر و قابلیت های بیشتری مجهز خواهند شد.

 هوش مصنوعی و آینده عکاسی در حوزه هنرهای دیجیتال

باتوجه به اینکه امروزه عکاسی، پای ثابت تمام هنرهای دیجیتال است و به نحوی تمام هنرهای دیجیتال یا به طور مستقیم به عکاسی مربوط می شوند و یا با عکاسی ارتباط دارند، تفکیک سایر رشته ها از عکاسی غیر ممکن است. لذا تغییراتی که در حوزه های تصویربرداری، تدوین فیلم و ویرایش عکس اتفاق خواهد افتاد به طور مستقیم و غیر مستقیم بر عکاسی نیز تاثیر گذار خواهد بود.

تدوین

هوش مصنوعی ابزار کمکی برای عکاسان و تدوینگران

پیوستگی هنرهای دیجیتال با هوش مصنوعی و آینده عکاسی، تغییراتی  را در حوزه هنر و هنرهای دیجیتال، عکاسی و تصویرسازی پدید خواهد آورد. اگرچه اطلاعات دقیقی در مورد سطح ایت تغییرات وجود ندارد، اما آنچه به نظر می رسد این است که، هوش مصنوعی قادر خواهد بود تصاویر را به صورت خودکار دسته بندی کند و به صورت خودکار از تصاویر پرتره، مناظر، غذا و سایر موضوعات استفاده کند. همچنین، هوش مصنوعی می‌تواند بهبود قابل توجهی در فرآیند تدوین ویدئو‌ها و تولید محتوای دیجیتال داشته باشد. با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می‌توان به صورت خودکار تصاویر و ویدئو‌ها را ویرایش کرده و بهبود بخشید. همچنین، هوش مصنوعی قادر خواهد بود صدا و تصاویر را به صورت خودکار بهبود دهد و با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق، می‌توان تصاویر با کیفیت بالاتری تولید کرد. در نهایت، هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک ابزار کمکی برای عکاسان و تدوینگران ویدیو و تولید کنندگان محتوای دیجیتال استفاده شود تا فرآیند کار آنها را سریع‌تر و بهتر انجام دهند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://darolfunun.com/?p=21155
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

1 نظر در مورد هوش مصنوعی و آینده عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با سلام و تشکر از توضیحات جامع و کامل استاد تدین ، به نظر من باید جنبه منفی پیشرفت هوش مصنوعی را نیز در نظر بگیریم و به این سوال پاسخ بدهیم که آیا با پیشرفت علم هوش مصنوعی می تواند جایگزین عکاسان شود ؟
    این امکان وجود دارد که ربات‌ها در نهایت بتوانند جایگزین عکاسان برای برخی کارها شوند، اما بعید است که به طور کامل جایگزین عکاسان بشوند. در واقع هوش مصنوعی هنوز نمی‌تواند با چشم خلاق عکاس انسانی برابری کند. مطمئنا ربات‌ها می‌تواند ویرایش‌های اساسی و برش را انجام دهند، اما مثل انسان حس زیبایی‌شناختی ندارند و نمی‌توانند یک عکس زیبا خلق کنند.علاوه بر این، با اینکه هوش مصنوعی می‌تواند برخی از جنبه‌های فنی عکاسی از جمله نوردهی و تعادل رنگ سفید را مدیریت کند، اما هنوز هم جنبه‌های زیادی از عکاسی وجود دارد که به ذوق هنری انسان نیاز دارند. فراموش نکنیم که پس‌پردازش عکس نیز هنوز یک کار دستی است؛ کاری که هوش مصنوعی (حداقل هنوز) به سادگی نمی‌تواند انجام دهد.
    با این حال ، هوش مصنوعی مشاغل مختلفی را حذف کرده است و در آینده نیز می کند پس باید دید که در آینده مانند گذشته هوش مصنوعی باعث بهبود عکاسی می شود یا شغل عکاسی را به طور کامل حذف می کند .
    با تشکر ملیکا رضائی هنرجوی رشته عکاسی اموزشگاه عکاسی دارالفنون

    6

× سوالی دارید؟