ورود / ثبت نام
0

اکران خصوصی و نقد و تحلیل فیلم کوتاه شب تولد

1887 بازدید
فیلم کوتاه شب تولد
5/5 - (1 امتیاز)

نقد و تحلیل فیلم کوتاه شب تولد

اکران خصوصی و نقد و تحلیل فیلم کوتاه شب تولد به کارگردانی بهزاد جروند باحضور عوامل و بازیگران، در روز شنبه سوم تیرماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ الی ۱۸ عصر در آموزشگاه سینمایی دارالفنون برگزار شد.

نقد و تحلیل فیلم شب تولد

اکران و نقد و تحلیل فیلم شب تولد

در این برنامه تعدادی  از استادان فیلمسازی دارالفنون اساتید محمد مهدی تدین، مریم حسینی، سعید محبی و محمد رضا پیلارام حضور داشتند.
جهت استحضار علاقمندان تیزر،پشت صحنه و گزارش این مراسم در این صفحه بارگذاری شده است و فیلم مشروح این جلسه نیز، درحال تدوین است و بزودی  در همین صفحه بارگذاری خواهد شد.

فیلم کوتاه شب تولد توسط بهزاد جروند هنرجوی فیلمسازی دارالفنون تهیه و کارگردانی شده است. تعدادی از عوامل ازجمله سناریست و دستیار کارگردان این فیلم نیز از دیگر هنرجویان دارالفنون هستند.

تیزر فیلم کوتاه شب تولد

پشت صحنه فیلم کوتاه شب تولد

فیلم مشروح جلسه نقد و تحلیل فیلم کوتاه شب تولد

 

گزارش جلسه نقد و تحلیل فیلم کوتاه شب تولد

جلسه در ساعت 16:00 با خوش آمد گویی استاد محمد مهدی تدین موغاری به عنوان دبیر جلسه و مدیر مرکز آموزش های هنری وسینمایی دارالفنون آغازشد. در ادامه جلسه فیلم کوتاه شب تولد به کارگردانی بهزادجروند به نمایش درآمد.

فیلم کوتاه شب تولد

جلسه نقد فیلم فیلم کوتاه شب تولد

پس از نمایش فیلم و درابتدای جلسه خانم شیرین حمزه، مجری برنامه ضمن خیر مقدم به حاضرین از منتقدین بخش فنی و کارگردانی استاد محمدرضا پیلارام و مریم حسینی و منتقد بخش فیلمنامه و ساختار استاد سعید محبی به همراه بهزاد جروند کارگردان و پریسا دربندی دستیار کارگردان فیلم کوتاه شبِ تولد برای حضور در جایگاه دعوت کرد.

حمزه مجری

این مراسم یک میهمان ویژه نیز داشت.آقای رضا دیهیم مدرس سینما و سناریست نیز میهمان ویژه این مراسم بود.

دیهییم

نقد و تحلیل فیلم توسط منتقدین

استاد مریم حسینی: در ابتدای جلسه نقد به تشریح نقاط قوت و ضعف این فیلم به لحاظ نورپردازی،صدابرداری و تدوین پرداخت و با انتقاداتی در خصوص نحوه نورپردازی و تدوین به صحنه های موفق فیلم نیز اشاره کرد.

مریم حسینی

استاد سعید محبی:  ساختار فیلمنامه را فکر شده و دارای اهمیت برشمرد و به اشکالات ساختاری فیلمنامه پرداخت وی طولانی بودن برخی پلان ها و ریتم کند فیلم را از اشکالات فیلم دانست.

سعید محبی

استاد محمد رضا پیلارام: با طرح برخی سوالات درخصوص شرایط ساخت و تولید فیلم ،محدودیت ها، تهدیدها و فرصت ها برای فیلمسازی به اشکالات فنی فیلم اشاره کرد و علیرغم کاستی های موجود فیلم را از این جهت که فیلمساز را وارد تجربه جدیدی کرده است قابل تقدیر دانست. وی این فیلم را به لحاظ کارگردانی نسبتا مطلوب ارزیابی کرد. در ادامه استاد محمد رضا پیلارام به معرفی دو کتاب مفید برای مطالعه علاقمندان به فیلمسازی پرداخت.

محمد رضا پیلارام

رضا دیهیم مدرس سینما و سناریست: به موضوع رنگ در شخصیت پردازی پرداخت. هنر به گفته ارسطو برگرفته از مقاطع زندگی بشر است همانطور که در طول زندگی بشر رنگ نقش و جایگاه ویژه دارد ، سینما و بالاخص درام فارغ از این منظر نیست در سینما ارتباط رنگ ها با مخاطب از اهمیت زیادی برخورداراست و بهتر است که فیلمساز ضمن آشنایی با این اصول بتواند میزان ارتباط مخاطب با مفاهیم مورد نظر در فیلمش را افزایش دهد.

رضا دیهیم مدرس سینما

رضا دیهیم مدرس سینما

مثلا رنگ قرمز: نشانه شخصیت تسلط گرا می باشد. رنگ قرمز را یونگ معادل طبیعت آتش میداند ، اتش تمایل به تسلط و تصمیم گیری برای دیگر طبایع بشر دارد.
رنگ زرد: مرتبط با انسان های نافذ است و معادل طبیعت باد، انسان ها با طبیعت باد همچون باد ارام میوزند و با همه طبایع بشری یار و همدم شده در دل آن ها نفوذ میکنند.
رنگ سبز: معادل طبیعت زمین است . سبز و صبور او در مقابل طبایع انسانی صبور و شکیبا است آرام و پایدار در مقابل تسلط گراها و نافذین صبوری میکند میگذارد خورشید بر او بتابد و باد در اطرافش بوزد .
رنگ آبی: را دقت کنیم ، هماندد اب های روی زمین گسترده و عمیق و همانند اسمان گسترده او بسیار مو شکاف و دقیق است بر چیزی تمرکز کند تا به مقصود نرسد آن را رها نمیکند .
در مقابل اشتباهات دیگران بسیار سخت گیر و قانونمند …!!!
البته انشاء الله در سلسله ورکشاپ های  تخصصی دیگری که با معاونت آموزش دارالفنون هماهنگی شده است به این مباحث به صورت دقیق و موشکافانه خواهیم پرداخت.

نقد و تحلیل فیلم کوتاه شب تولد

نقد و تحلیل فیلم کوتاه شب تولد |کارگردان: بهزاد جروند

پرسش و پاسخ توسط حاضرین 

در ادامه جلسه خانم حمزه مجری برنامه، با ارائه جمع بندی منتقدین و کارگردان از حاضرین خواست اگر نکاتی یا سوالاتی دارند مطرح کنند تا به آن ها پاسخ داده شود. تعدادی از حضار پشت تریبون رفتند و سوالات و نظرات خود را مطرح کردند که مشروح آن در فیلم این جلسه که بزودی در همین صفحه بارگذاری خواهد شد برای علاقمندان قابل مشاهده خواهد بود.

فیلم کوتاه شب تولد

تحلیل فیلم کوتاه شب تولد

اکران فیلم کوتاه شب تولد

بریدن کیک توسط کارگردان و عوامل فیلم

سپس مجری طبق رسم برنامه های گذشته، از بهزاد جروند کارگردان فیلم کوتاه شب تولد و عوامل فیلم، برای بریدن کیک و عکس یادگاری
دعوت کرد تا پشت میز قرار گیرند.

فیلم کوتاه شب تولد

بریدن کیک توسط کارگردان و عوامل فیلم

تقدیر از عوامل فیلم و اهدای جوایز

در ادامه برنامه مجری از استاد محمد مهدی تدین موغاری مدیرمرکز آموزش های هنری و سینمایی دارالفنون دعوت کرد در پشت تریبون قرارگیرند.

محمد مهدی تدین

استاد تدین با قدردانی از کارگردان و عوامل فیلم کوتاه شب تولد، هنرجویان و فارغ التحصیلان دارالفنون را ارزشمند ترین سرمایه های معنوی
این مرکز برشمرد و از استمرار برنامه های فرهنگی و هنری خبر داد.

ایشان با اشاره به برنامه ریزی 52 رویداد برای 52 هفته در طول سال 1402 تلاش برای افزایش امید و نشاط در جامعه را از اهداف مهم این مرکز برشمرد و گفت: حالِ خوب، با امید و تلاش برای آینده ای روشن محقق خواهد شد.

امیدواریم که این قبیل اقدامات بتواند بارقه هایی از امید را در قلب های مشتاق جوانه بزند. وی در خاتمه با ابراز امیدواری و آرزوی موفقیت برای کارگردان و عوامل فیلم کوتاه شب تولد از حضور اساتید و مدعوین تشکر کرد.

در ادامه مراسم نیز توسط مدیر آموزشگاه سینمایی دارالفنون و اساتید حاضر با اهدای هدایای یادبود از کارگردان و عوامل فیلم کوتاه شب تولد تقدیر شد.

نقد و تحلیل فیلم کوتاه شب تولد

تقدیر از عوامل فیلم و اهدای جوایز

گزارش تصویری نقد و تحلیل فیلم کوتاه شب تولد

نشانی: تهران | میدان انقلاب | جمالزاده جنوبی |خیابان کلهر | پلاک ٤٢ ساختمان دارالفنون

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://darolfunun.com/?p=22215
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

1 نظر در مورد اکران خصوصی و نقد و تحلیل فیلم کوتاه شب تولد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ضمن تشکر و احترام
    در جلسه ی نقدو تحلیل فیلم به نکاتی اشاره شد ولی درادامه فرصت نشد که بتونیم درمورد این نکات توضیحی بدیم، برای همین اینجا توضیحاتمو مینویسم.
    درمورد فیلمنامه اساتید فرمودند که از ابتدا باید اشاراتی میشد به خیانت ولی نشده.اما از ابتدای فیلم ما متوجه میشیم پری از سپیده نقش خواسته درصورتی که امید دوست نداره و پری این مسئله رو پنهان کرده از امید، وقتی امید میگه پری مامانشو برده دکتر تعجب و نیشخند هومن رو میبینیم، رفتار هومن نشون میده که شماره ی دیگه ای از پری داره که بقیه حتی امید اون شماره رو نداره ، هومن هم شخصیتی داره که دائما به دخترها شماره میده و یا شماره میگیره.شاهین لو میده که سرمایه گذارو پری معرفی کرده و الآن پری رفته جلسه نه مطب دکتر. درواقع همه ی این موارد داره برای خیانت و پنهان کاری پری شک ایجاد میکنه و در آخر میبینیم برخلاف ادعای پری که گوشیش دست پدرشه، امید گوشی را داخل کیفش پیدا میکنه و مطمئن میشه که نباید به پری حلقه بده.
    نکته ی بعدی درمورد رنگ لباس هاست. هرچند من فکر میکنم در فیلم های مدرن رنگ لباس اهمیت زیادی نداره ولی با این حال،امید که تصمیم گیرنده ست لباس آبی داره پری که میخواد خودشو تو اون جمع جا بده و نقش بگیره و توجهاتو به خودش جلب کنه زرد پوشیده، آلاله هم که جشن رو برپا کرده برای جلب توجه همسرش و فعالو پرانرژی هست زرد پوشیده.برای شخصیت هومن که کودک درونش فعاله به جای رنگ لباس از طرح عروسکی لباس استفاده کردیم.
    درکل این فیلم کلی تجربه به ما داد و جلسه‌ ی نقدو تحلیل فیلم تجربه هارو بیشتر و علممونو افزون کرد و توجه مارو به نکات ریزی جلب کرد که زمان فیلمبرداری ممکنه از قلم بیفتن. سپاسگزارم از اساتید گرامی و دوستانی که مارو همراهی کردند.🙏🌹

    6

× سوالی دارید؟