ورود / ثبت نام
0

کامنت مقاله عکاسی و نقد عکس

1784 بازدید
کامنت مقاله عکاسی
5/5 - (1 امتیاز)

کامنت مقاله عکاسی و نقد عکس

کامنت مقاله عکاسی  و ارسال دیدگاه بر روی نقد عکس، شیوه ای در جهت ِمشارکت در نگارش و تصحیح علمی یک مقاله عکاسی است. افرادی که نمی توانند به تنهایی مقاله عکاسی معتبر یا نقد عکس حرفه ای بنویسند میتوانند این مسیر را با نگارش کامنت مقاله عکاسی و کامت گذاری در بخش نقد عکس  آغاز کنند. این شیوه باعث افزایش تسلط بر موضوعات مرتبط با عکاسی و شیوه های نقد عکس می شود.

در این مقاله، به بررسی تاثیر کامنت مقاله عکاسی و کامنت گذاری بر نقد عکس خواهیم پرداخت.

این مقاله بخشی از مجموعه مقالات و درس گفتارهای تخصصی استاد محمد مهدی تدین موغاری با موضوع شیوه های نگارش و یا مشارکت در نگارش مقالات عکاسی و کامنت مقاله عکاسی و نقد عکس است. این مقاله به معرفی نحوه های مشارکت در نگارش مقالات عکاسی و کامنت مقاله عکاسی  می پردازد.

آموزش عکاسی

آموزش عکاسی توسط استاد محمد مهدی تدین موغاری

امیدواریم که مطالعه این مقاله عکاسی، برای شما مفید باشد. پیشاپیش از فرصتی که برای مطالعه این مقاله می گذارید و اهتمامی که برای افزایش سطح آگاهی های خود دارید سپاسگزاریم.

کامنت گذاری صحیح بر مقاله ها

قبل از اینکه بخواهیم به تشریح فرایند مشارکت در نگارش مقالات عکاسی و کامنت مقاله عکاسی بپردازیم، ابتدا باید با اصول پایه اظهار نظر تخصصی(comment) آشنا شویم. در دنیای امروز، افراد زیادی به دنبال مطالعه و یادگیری اطلاعات جدید هستند. برخی فقط مطالعه می کنند و برخی نیز وارد چرخه تفکر، پژوهش و تبادل آرا می شوند. با توجه به اینکه غالبا فرهیختگان، روحیه مشارکت جویی دارند، در پی مطالعه به دنبال پژوهش و چیزی فراتر از مطالعه گذرا، در مقالات و نوشته های دیگران هستند. کامنت گذاری بر روی مقالات و نوشته ها نقش مهمی در فرآیند یادگیری و درک بهتر مطالب دارد.

برای اینکه کامنت گذاری بر روی مقالات و نوشته ها به درستی انجام شود، باید نکاتی را در نظر گرفت. در این مقاله، به شیوه های اظهار نظر، در مقاله نویسی و تعریف کامنت مقاله، با تمرکز بر کامنت مقاله عکاسی و شرایط آن خواهیم پرداخت.

مقاله های عکاسی

مقاله های عکاسی

تعریف کامنت مقاله

کامنت مقاله به عبارت ساده، نظرات و پاسخ هایی است که خوانندگان در خصوص مقالات و نوشته های دیگران می دهند. این نظرات و پاسخ ها معمولاً در پایین صفحه مقاله یا در قسمتی مشخص برای کامنت گذاری قرار می گیرند.

شرایط کامنت گذاری بر مقالات

کامنت گذاری بر روی مقالات و نوشته ها، به شرایط خاصی نیاز دارد. این شرایط عبارتند از:

  1. رعایت ادبیات: در کامنت گذاری بر روی مقالات و نوشته ها، باید به ادبیات و قواعد اجتماعی توجه شود. از استفاده از کلمات نامناسب و توهین آمیز خودداری کنید.
  2. ارائه نظرات مفید: در کامنت گذاری، باید نظرات مفید و سازنده ارائه داد. برای مثال، به جای اینکه فقط بگویید “این مقاله خوب بود”، بهتر است توضیح دهید که چه بخش هایی از مقاله را دوست داشتید و دلایل سودمندی یا عدم سودمندی مقاله را تشریح کنید.
  3. احترام به نظرات دیگران: در کامنت گذاری، باید به نظرات دیگران احترام گذاشته شود. اگر با نظرات دیگران مخالف هستید، به آنها با احترام و بدون توهین پاسخ دهید.
  4. ارائه نظرات منطقی: در کامنت گذاری، باید نظرات منطقی و مبتنی بر دلایل و مستندات ارائه داد. این کار به خوانندگان کمک می کند تا بهتر درک کنند که چرا شما به این نتیجه رسیده اید.
  5. کامنت بر کامنت : ممکن است گاهی بر کامنتی که توسط سایر خوانندگان در ذیل مقاله نوشته شده است شما کامنت بگذارید. یا کامنتی را تایید و یا تکذیب کنید.این شیوه نیز بسیار مفید است. چون ممکن است بعضی کامنت ها دارای ابهام باشد و برای خواننده مقاله شبهاتی ایجاد کند. به این طریق شما با جهت دهی صحیح به نظرات سایر کاربران راهی برای گشایش از ابهامات و شبهات گشوده اید.

شیوه های کامنت مقاله نویسی

برای کامنت گذاری بر روی مقالات و نوشته ها، شیوه های مختلفی وجود دارد. در ادامه به برخی از این شیوه ها اشاره می کنیم:

  1.  نظرات خلاصه: در این شیوه، نظرات خلاصه و مختصری درباره مقاله یا نوشته ارائه می شود. این نظرات معمولاً چند جمله ای هستند و به طور خلاصه به موضوع مقاله یا نوشته اشاره می کنند.
  2. پاسخ به دیگر کامنت ها: در این شیوه، به دیگر کامنت های قبلی پاسخ داده می شود. این کار به خوانندگان کمک می کند تا بهتر درک کنند که دیگران چه نظراتی درباره مقاله یا نوشته داشته اند.
  3. نظرات تفصیلی: در این شیوه، نظرات تفصیلی و با جزئیات بیشتری درباره مقاله یا نوشته ارائه می شود. این نظرات معمولاً شامل توضیحات بیشتر و مستندات هستند.
  4. پرسش ها: در این شیوه، سوالات درباره مقاله یا نوشته ارائه می شود. این سوالات معمولاً به خوانندگان کمک می کنند تا بهتر درک کنند که مقاله یا نوشته چه مفهومی دارد.
پذیرش مقاله

پذیرش مقاله وانتشار رایگان

نتیجه گیری

کامنت گذاری بر روی مقالات و نوشته ها، شیوه خوبی برای ارتباط با دیگران و اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه ها است. با رعایت شرایط کامنت گذاری و استفاده از شیوه های مناسب، با کامنت مقاله عکاسی و درج دیدگاه در بخش نقد عکس می توانید به خوانندگان کمک کنید تا بهتر درک کنند که مقاله یا نقد و تحلیل عکس ها چه مفهومی دارد. و با نگارش کامنت مقاله عکاسی سطح تسلط خود برموضوع منتشر شده در مقاله را بالاتر ببرید. از آنجایی که اغلب عکاسان تازه کار،  اصولا علاقمندی زیادی به مطالعه مقالات ندارند سطح اطلاعات تئوری و دانش عمومی عکاسی آن ها بسیار ضعیف است و به فراگیری چند تکنیک و ثبت عکس های بی هدف زیادی می پردازند . شیوه کامنت مقاله عکاسی باعث می شود سطح غنای علمی هنرجویان افزایش و آگاهی بیشتری نسبت به موضوعات مرتبط با عکاسی پیدا کنند.

ارسال دیدگاه برای نقد عکس

وقتی عکسی نقد و تحلیل می شود. عکس علاوه بر آن که به لحاظ هنری و تکنیکی یا زیبایی شناسی تحلیل می شود از منظر ا سیاسی، روانشناسی، مردم شناسی و جامعه شناسی نیز مورد بررسی قرار می گیرد. احتمال دارد منتقد عکس متاثر ازحال و هوای اجتماعی یا التهابات جامعه و یا به دلایل شخصی از حدود انصاف و اعتدال در نقد عکس عدول کرده باشد. یا موضوعی از نگاه وی مغفول مانده باشد.کامنت بر نقد عکس شما را وارد دنیای تحلیل های تخصصی می کند.

در مقالات سایت دارالفنون چگونه کامنت بگذاریم

کامنت مقاله عکاسی

کامنت مقاله عکاسی

همانطور که مشاهده می فرمایید در انتهای هر مقاله بخشی بنام نظرات وجود داردکه به این صورت آنرا تکمیل و ارسال می فرمائید.

  1. بخش دیدگاه : در این بخش کامنت مقاله و نظرات خود را به صورت کامل می نویسید و در انتهای آن نام و نام خانوادگی و بیوگرافی تک جمله ای، فوق مختصر خود را نیز می نویسید مثلا ” اصغر اصغری هنرجوی عکاسی حرفه ای دارالفنون”
  2. نام ونام خانوادگی: نوشتن نام و نام خانوادگی واقعی شما در این بخش الزامیست. زیرا از مجموع نظرات و دیدگاه هایی که منتشر می کنید مخاطب می تواند به نوع نگاه و سبک کار شما پی ببرد.
  3. ایمیل: نشانی ایمیل واقعی خود را در این بخش وارد کنید. با این کار چنانچه مقاله مهمی منتشر و یا دیدگاهی بر دیدگاه شما گذاشته شود بوسیله ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد.
  4. وب سایت: نیازی به تکمیل و نوشتن این بخش نیست.
  5. فرستادن دیدگاه :  پس از تکمیل اطلاعات و نگارش دیدگاه با کلیک کردن بر روی این قسمت نظر شما ارسال می گردد.

اگر از پنل کاربری خودتان در سایت دارالفنون وارد شده باشید نیازی به تکمیل قسمت های 2 تا4نیست. و باکس ارسال دیدگاه به این شکل خواهد بود.

کامنت مقاله عکاسی

کامنت مقاله عکاسی

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://darolfunun.com/?p=21486
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

10 نظر در مورد کامنت مقاله عکاسی و نقد عکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ایده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی جالبیه و میتونه بستر دیالوگ‌های خوب و پینگ پونگی باشه

    1

  2. درود و عرض ادب . استاد تدین عزیز ، در دوره آموزش از هیچگونه مطلب آموزشی و کاربردی ارزشمند که در این حرفه به ما کمک می انجامد دریغ نمیکنند ؛ از لطف بی کران و زحمات شما استاد عزیز قدردان و متشکر هستم .
    نازنین حمزه لو هنرجوی آموزشگاه دارالفنون.

    2

  3. به نام خدا
    هادی قاسمی هنرجوی عکاسی آموزشگاه دارالفنون هستم
    من در آموزشگاه دارالفنون چیزهای زیادی در زمینه عکاسی ، تدوین، فتوشاپ راآموختم و هنوز هم آموزش ادامه دارد و در این فرصت کوتاهی که در خدمت استاد تدین و گروه آموزش این مجموعه بودم برای من لذت بخش و عالی بود و سپاسگذاری می کنم از استاد تدین بابت این زحمات بی دریغ ایشان ٫
    در مورد این بخش که در مورد کامنت مقاله توضیحاتی دادن که مفید و با ارزش بودند هرچند من سعی کردم طبق فرمایشات استاد مقاله هم نوشتم و ارائه دادم و حتما در این بخش کامنت نویسی مقاله هم شرکت میکنم تا کمکی برای پیشرفت و علم بیشتر من در قالب عکاسی باشد
    در پایان تشکر میکنم از استاد تدین عزیز و گروه آموزش دارالفنون

    4

  4. با درود و خسته نباشید. این مقاله آموزشی ، کاربردی و بسیار مفید بود. با توجه به فرآیند مرحله ای که در این مقاله به وضوح توضیح داده شده به راحتی می توان به آگاهی های بیشتر در زمینه ی عکاسی و حتی نگارش مقاله دسترسی پیدا کرد و زمینه ی پژوهش را با توجه به مطالعه ی نظرات دیگران و افزایش سطح دانش عمومی
    فراهم کرد.
    فاطمه ترکمن هنرجوی کلاس عکاسی آموزشگاه دارالفنون

    4

× سوالی دارید؟