ورود / ثبت نام
0

همکاری موزه هنرهای ملی و دارالفنون

1891 بازدید
همکاری موزه هنرهای ملی و دارالفنون
5/5 - (1 امتیاز)

تفاهم نامه همکاری موزه هنرهای ملی و دارالفنون در مرحله اجرا

به منظور همفكری و همكاری های آموزشی، فرهنگی،هنری و سینمایی، تفاهم نامه همکاری موزه هنرهای ملی و دارالفنون منعقدمی شود.

براساس اعلام روابط عمومی دارالفنون این تفاهم نامه همزمان با برگزاری نشست تخصصی توسط این مرکز در ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در محل موزه هنرهای ملی واقع در میدان بهارستان خیابان کمال الملک، بین مدیران دو مرکز امضاء و مبادله می شود.

این تفاهم نامه در سه محور و چهار موضوع بر مبنای ظرفیت های علمی، فنی و ساختاری و دستیابی به اهداف مشترک و همکاری متقابل در برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوعات فرهنگی، هنری، سینمایی، میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین نشست ها و نمایشگاه های تخصصی است.

لازم به ذکر است که دارالفنون در فروردین ماه سال جاری اولین کارگاه مشترک را با موزه هنرهای ملی ایران برگزار کرد که مورد  استقبال خوب  مخاطبان قرار گرفت. قرار است همکاری موزه هنرهای ملی و دارالفنون در حوزه های فرهنگی هنری افزایش یابد . آشنایی نسل جوان با میراث فرهنگی کشور از دغدغه های مشترک برای انجام همکاری موزه هنرهای ملی و دارالفنون است.

محمد مهدی تدین موغاری

استاد محمد مهدی تدین موغاری

جرقه همکاری موزه هنرهای ملی و دارالفنون

استاد محمد مهدی تدین موغاری مدیر و موسس مرکز آموزش های هنری و سینمایی دارالفنون روایت جالبی در این خصوص دارد. که در ذیل به انعکاس این نقل قول می پردازیم.

در اسفند ماه سال 1401 برای دیدار با مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارتخانه رفتم و مثل همیشه از کنار موزه هنرهای ملی که مظلومانه در محوطه وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی گوشه نشین شده است، عبور می کردم با این که چند باری برای دیدن موزه رفته بودم اما در آن روز بار دیگر برای بازدید موزه رفتم. با نگهبان موزه صحبت کردم و سراغ راهنمای قدیمی موزه را گرفتم. گویی بازنشست شده بود. به سراغ مدیر موزه رفتم و با هم گپ و گفت و گویی کردیم به نظرم مرد خوش اخلاق و مشتاقی بود که میخواست هر طور شده پای جوانان را به موزه بازکند. وقتی از موزه برمی گشتم ناگهان توجهم به موضوع جالب دیگری نیز جلب شد.

خانه استاد حسین بهزاد

خانه استاد حسین بهزاد

 استاد حسین بهزاد و حق همسایگی

ساختمان دارالفنون با چند خانه فاصله، همسایه منزل تاریخی استاد حسین طاهر زاده بهزاد از هنرمندان برجسته رشته نقاشی و طراحی نقشه های قالی و مینیاتور کشور است. موقوفه ای که بنا بر وصیت وی قرار بود مدرسه آموزش هنرهای سنتی و مینیاتور شود و از قضای روزگار، اکنون به کافه ای دنج مبدل شده است.

دارالفنون تهران هنر نزدایرانیان

در سال ۱۳۰۹با تلاش و کوشش مرحوم حسین طاهر زاده بهزاد موزه هنرهای ملی و اداره هنرهای ملی را تحت عنوان مدرسه صنایع قدیمه به انگیزه احیا و تجدید حیات هنرهای ملی و سنتی ایرانی بنیاد نهاد که بدین ترتیب مدرسه صنایع قدیمه (موزه هنرهای ملی) کانون حفظ و احیای ارزش اصیل هنرهای ملی و سنتی ایران باشد که آن نیز اکنون در حصار اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حصر نشسته است. با خود اندیشیدم که حق همسایگی و ارادت را نسبت به استاد بهزاد به جای آورم و برای آشنایی جوانان تلاش نمایم . لذا در اولین روزهای سال 1402 به همراه جمعی از دانشجویان به دیدار موزه هنرهای ملی ایران رفتیم. برگزاری کارگاه آموزشی و گپ وگفت در خصوص آن باعث شد جوانان نیز سر ذوق بیایند و چندین کلیپ برای دعوت از جوانان برای بازدید از موزه ساخته شد و با انتشار محتوای تولید شده در فضای مجازی گام کوچکی برای شناسایی آن به سایر علاقمندان برداشته شد.

شعر دارالفنون

در استمرار این اندیشه تفاهم نامه همکاری موزه هنرهای ملی و دارالفنون پیشنهاد و پس از موافقت به مرحله اجرا نزدیک شد. قرار است روز یکشنبه 31 اردیبهشت ماه تفاهم نامه همکاری موزه هنرهای ملی و دارالفنون رسما امضاء و مبادله شود.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://darolfunun.com/?p=21593
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

2 نظر در مورد همکاری موزه هنرهای ملی و دارالفنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. به نام خدا
    با عرض سلام و خسته نباشید به استاد عزیز آقای تدین که همیشه دنبال نوآوری در زمینه هنر و برای هنرجویان عکاسی و تمام رشته های سینمایی می باشد که من واقعا ایشون رو تحصین میکنم و از خدا میخواهم در همه امور یارو یاورش باشد .
    من افتخار داشتم که در روزی که تفاهم نامه همکاری انجام شد در موزه هنرهای ملی حضور داشته باشم و عکاسی کنم
    از استاد تدین تشکر میکنم از این همه لطف و محبتی که برای ما هنرجویان انجام میدهند و انشاالله ما بتونیم شاگردان خوبی باشیم .
    من در کنار هنرجویان دیگر در آن روز که خانم حسینی عزیز استاد نورپردازی که خیلی با حوصله و با سواد عالی به ما در هوای گرم اون روز در مورد نور و جلوگیری از نور آموزش های عملی خوبی دادن و کاملا استفاده کردیم و من از خانم حسینی سپاسگذارم
    در پایان تشکر و سپاس فراوان از استاد تدین و گروه آموزشی دارالفنون

    2

× سوالی دارید؟