ورود / ثبت نام
0

عکس از عکس

2659 بازدید
عکس از عکس
5/5 - (1 امتیاز)

عکس از عکس یا کپیه

همان گونه که درمقالات گذشته بیان شد، با عدسی ماکرو می توانید از فاصله بسیار نزدیک از اشیا یا هر موضوعی که دارید، عکس برداری کنید. تمامی مطالبی که درباره عکاسی کلوز آپ توضیح داده شده، درباره عکس از عکس، یا کپیه نیز صادق است.

نکات ضروری برای عکس از عکس

برای عکس از عکس و کپی برداری، رعایت چند نکته کاملا ضروری است. اگر از هر صفحه  مسطح دیگری هم  بخواهید
عکس بگیرید، دوربین حتما باید عمود بر موضوع باشد. این موضوع برای عکاسی از نقشه، نوشته، تمبر، سکه، سند، مدرک، کتاب، تابلو و یا هر موضوع دیگری نیز صادق است.

عکس از عکس

عکس از عکس

پایه کپی برداری و سایر نگهدارنده های دوربین

برای عکس از عکس، دارابودن پایه کپی ضروری است. اما اگر پایه کپی برداری ندارید،صفحه ی مورد نظر را به دیوار شیشه پنجره یا هر سطحی که به زمین عمود است، بچسانید. دوربین را روی سه پایه سوار کنید. دوربین باید کاملا عمود به صفحه مورد نظر باشد.
برای این که مطمئن شوید دوربین و صفحه کاملا برهم عمودند، از وسیله ای  به نام تراز یا شاقول استفاده کنید. تراز تقریبا همان ترازی است که معماران و مهندسان آن را به کار می برند. اما در عکاسی این ابزار ظریف تر و کم حجم تر است.

برخی از سه پایه ها خود مجهز به تراز هستند. برای اینکه هنگام کپی برداری از لرزش دوربین جلوگیری کنید، یا دکلانشور به کار ببرید و یا از سلف تایمر، استفاده کنید.

عکس از عکس

عکس از عکس

نورپردازی مناسب برای عکس از عکس

به نور پردازی باید بسیار دقت کنید. نور تابیده به موضوع باید کاملا یکنواخت و فاقد هر  گونه بازتابی از روی موضوع باشد. اگر دوربین روی سه پایه محکم سوار شده و دیافراگم بسته ای مانند 8، 11، 22، را برگزیده باشید،جزئیات فراوانی را در موضوع خود خواهید یافت.

اگر مقاله نکات کپی برداری برای شما مفیداست با کلیک روی لینک های زیرسایر مقالات مرتبط با موضوع را نیز مشاهده فرمائید.

محمد مهدی تدین

توصیه های عکاسانه، بخشی از مقالات عکاسی است که توسط استاد محمد مهدی تدین موغاری مدرس آموزش عکاسی و مدیر آموزشگاه عکاسی دارالفنون،تالیف و در وب سایت رسمی دارالفنون بارگذاری می شود.
انتشار باذکر منبع بلامانع است.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://darolfunun.com/?p=12853
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

0 نظر در مورد عکس از عکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

× سوالی دارید؟