ورود / ثبت نام
0

تراز و عکاسی معماری

3238 بازدید
نورپردازی فانتزی در عکاسی
5/5 - (1 امتیاز)

تراز و عکاسی معماری

وقتی نوبت به عکس گرفتن از ساختمان و مناظر می رسد، تراز کردن خطوط در تصویر بسیار مهم می شود . هیچ چیز به اندازه یک خط افق کج و معوج نمی تواند یک عکس خوب را خراب کند .بالاخره

عکاسی معماری

معماری بازار تهران

ما دنیا را اینطور می بینیم.

سعی کنید که خطوط عمودی نیز راست و قائم باشند . اطمینان حاصل کنید که ساختمان ها در عکس طوری نباشند که به نظر در حال افتادن باشند  . همین قواعد برای عکاسی از فضای داخلی نیز صادق است – سعی کنید طوری عکاسی نکنید که انگار سرگیجه داشته اید و عکس گرفته اید.

برنامه هایی که می توانند به شما کمک کنند خطوط را در عکس صاف و راست کنید شامل ProCamera ، Gorillacam ، Grid Cam ، Camera Plus Retro (اندروید) است . همه این برنامه ها یک تراز سرخود دارند که از شتاب سنج دوربین بهره می برند . البته توصیه نمی کنم در هر عکاسی از ساختمان از آن استفاده کنید ، اما خوب همین تراز هنگام عکاسی بسیار مفید و به دردبخور می شود . از یک سایه استفاده کنید تا عکس را راحت تراز کنید.

اگر هم یک عکس کج و معوج گرفتید ، نگران نباشید . می توان از برنامه های مختلف استفاده کرد تا عکس را ربش زد و اشکالات را برطرف کرد.

گرفتن عکس از یک ساختمان از یک زاویه غیرمعمول می تواند نتایج کاملاً انتزاعی ایجاد کند.

بیشتر لنزهای گوشی نسبتاً واید هستند ، بنابراین همیشه کمی اعوجاج در پرسپکتیو وجود دارد . هنگام عکاسی ، اطمینان حاصل کنید که بیشتر خطوط برجسته در عکس صاف باشند . ببینید کدام خطوط بیشتر توی چشم هستند و سعی کنید حتماً آنها را تراز کنید . این کار به شما یک عکس عالی می دهد . حتی می توانید از این ویژگی واید بودن لنز استفاده کنید تا یک عکس غیرمعمول بگیرید.

یک دید حرفه ای

اگر می خواهید از ساختمان عکس بگیرید ، عکاسی معماری هم به داخل و هم به خارج از ساختمان فکر کنید . شاید داخل ساختمان بسیار جالب تر باشد . همچنین ، به ساعت روز توجه کنید . هنگام شفق ، یعنی وقتی عکاسی معماری آسمان آبی می شود و چراغ ها روشن می شود ، بهترین زمان برای عکاسی معماری است.

۱. دوربین را پایین بگیرید و یک زاویه متفاوت از یک منطقه شهری داشته باشید.

۲. به دنبال سوژه هایی بگردید که خارج از مقیاس هستند.

۳. صاف کردن خطوط هنگام عکاسی از پرتره نیز اهمیت دارد

۴. پس از تاریکی ، یک زمان عالی برای عکاسی از ساختمان های شهری است.

۵. می توانید خط افقی را هر جایی قرار دهید ، اما همیشه آن را صاف نگه دارید تا چشم انداز بهتری داشته باشید.

۶. هنگام عکاسی داخل یک منزل ، فراموش نکنید که به بالا هم عکاسی معماری نگاهی بیندازید-شاید جزئیات جالبی باشد که اگر نگاه نکنید آنها را ازدست می دهید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://darolfunun.com/?p=1548
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

2 نظر در مورد تراز و عکاسی معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. در نظر گرفتن پرسپکتیو در عکاسی معماری هم می‌تواند تاثیر گذار باشد. به طوری‌که با تغییر زاویه عکاس و انتخاب فاصله کانونی و تنظیمات دوربین می‌توان چارچوب بصری جذابی برای عناصر داخل عکس خلق کرد. خلق پرسپکتیو یک‌ نقطه‌ای و دو نقطه‌ای در فضای خارجی و هم فضای داخلی علاوه بر ایجاد عمق، بر نقطه عطف که شاخصه فضا می‌باشد تاکید می‌کند.(زهره فراهانی هنرجوی دوره عکاسی حرفه‌ای)

    1

  2. اموزشگاه عکاسی حرفه ای وکلاس عکاسی خوب فقط اموزشگاه دارلفنون واقعااموزشگاه عکاسی تهران بهترازدارلفنون ندیدم.

    16

× سوالی دارید؟