ورود / ثبت نام
0

برش عکس ، چرخش عکس و صاف کردن عکس

3258 بازدید
5/5 - (1 امتیاز)

برش عکس ، چرخش عکس و صاف کردن عکس

برش عکس

چرخش عکس

بعضی اوقات برش عکس آن طور که شما می خواهید نیست . قاب بندی اشتباه است . چیزی در گوشه عکس است که آن را خراب می کند . خط افق راست نیست .

یا به دلیل زاویه ای که گوشی را نگه داشته اید ، شتاب سنج دوربین این عکس را به صورت پرتره یا عمودی ذخیره کرده است در حالی که کادر واقعی که شما می خواستید منظره یا افقی بوده است .

تمام این جزئیات را می توان با برنامه های مخصوص اصلاح کرد . برنامه هایی نظیر Adobe Photoshop Express (اندروید) ، Photo Lab 1600 ، Cropulator ، Thumba Photo Editor و PhotoForge می توانند به شما در زمینه ویرایش بعد از عکس کمک کنند.

وقتی که نوبت به برش و صاف کردن می رسد ، هر چه کمتر انجام شود بهتر است . دوربین گوشی شما شاید نتواند بزرگترین فایل عکس یا بیشترین جزئیات در یک تصویر را ثبت کند .

بنابراین برش زدن و صاف کردن عکس به هر میزانی که انجام شود موجب می شود که اندازه عکس و در نتیجه میزان وضوح آن کاهش یابد . بنابراین سعی کنید تا حد امکان از برش و صاف کردن استفاده نکنید .

همیشه بهترین کار این است که از همان اول موقع عکاسی عکس را صاف بگیرید ، حالا اگر کمی هم از برنامه استفاده کردید کیفیت چندان از بین نمی رود .

استفاده دقیق از این برنامه ها به شما کمک می کند که ترکیب بندی را در عکس به بهترین شکل رعایت کنید.
برای صاف کردن یک عکس ، از ویژگی صاف کردن در برنامه ویرایشگر عکس خود استفاده کنید تا همان طور که می خواهید عکس را صاف کنید .

به خاطر داشته باشید که هر چه زاویه صاف کردن بیشتر باشد عکس نهایی کوچک تر خواهد بود .

چرخاندن عکس باید کاملاً آسان باشد ، و هیچ افت کیفیتی به همراه نداشته باشد ، اما باید بتوانید که عکس را به شیوه صحیح در صفحه نمایش خود ببینید. همچنین ، اگر لازم باشد ، می توان عکس را به طور افقی یا عمودی چرخاند .

اگر عکس ها را با همان نسبت اصلی خودشان نگه دارید ، قشنگتر به نظر می رسند . بنابراین یک برش عجیب و غریب به صورت یک مستطیل دراز یا شکل های دیگر کمی غیر عادی به نظر می رسد . نخست یک برش کوچک یا یک برش مربع شکل را امتحان کنید.

۱. عکس هایتان را به سمت داخل برش بزنید تا روی جزئیات مهم تمرکز کنید .
۲. خط افق در عکس باید صاف باشد . از برنامه های ویرایش استفاده کنید تا خطوط را صاف کنید .

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://darolfunun.com/?p=1495
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

1 نظر در مورد برش عکس ، چرخش عکس و صاف کردن عکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. اموزشگاه عکاسی حرفه ای وکلاس عکاسی خوب فقط اموزشگاه دارلفنون واقعااموزشگاه عکاسی تهران بهترازدارلفنون ندیدم.

    18

× سوالی دارید؟