ورود / ثبت نام
0

آموزشگاه عکاسی رنگی 1

3458 بازدید
آموزش عکاسی حرفه ای
5/5 - (1 امتیاز)

آموزشگاه عکاسی رنگی 1 مقاله ای است به قلم استادان ضیاء الدین خطیر ومحمد مهدی تدین موغاری 

 

آموزشگاه عکاسی تهران

آموزشگاه عکاسی تهران

آموزشگاه دارالفنون

مدرسین آموزشگاه دارالفنون

سرآغاز

 

به نام نامی آنکه هستی داد و آگاهی و دانش را راهنمای انسان قرارداد،شرافت و ارزش علم بر کسی پوشیده نیست .
خداوند متعال با آموختن علم به آدم، برتری و فضیلت او بر ملائکه را هویدا ساخت و علم است که چنانچه به مقتضای آن عمل شود سعادت را برای آدمی به ارمغان می آورد.

تصاویر رنگارنگ توسط اپتیک چشم جذب شده، در مغز آدمی، تصویر ذهنی را به وجود می آورد و انسان را قادر می سازد که تصاویر را در ذهن تکامل داده و آن را درک نماید و همین  نعمت الهی باعث شد که انسان در اندیشه ضبط و نگهداری خاطرات و تصاویر پیرامون خود تا آنجا پیش رود که نقاشی و سپس عکاسی را خلق کند. در فاصله ی نزدیک به دو قرنی که از پیدایش عکاسی می گذرد این فن و صنعت با سرعتی پرشتاب تغییر و تحولاتی را پشت سرگذاشته است و مستمر در مسیر تکامل بوده است لذا نمی توان در مورد تغییرات آن درآینده پیش بینی نمود.

خداوند بزرگ را سپاسگزاریم که ما را مشمول عنایت و توفیق چاپ و نشر این کتاب که حاصل سال ها تلاش و تحقیق و تجربه ی عملی و تدریس رشته عکاسی
در دانشگاه ها می باشد قرارداد.

 

آموزشگاه عکاسی رنگی با توجه به سرفصل استاندارد های مهارت عکاسی رنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تالیف گردیده است،
این کتاب قبل از آن که به چاپ برسد (توسط مولفین و اساتید دیگر) مورد تدریس قرارگرفت و با ارزیابی هایی که به عمل آمد، به مفید و مناسب بودن آن اطمینان نسبی حاصل گردید.

سرعت نور

سرعت نور آموزشگاه عکاسی

در تالیف آموزشگاه عکاسی رنگی  اصول پنجگانه ای به شرح ذیل مورد توجه قرار گرفت.

1- مباحث این کتاب بصورت زنجیره وار چیده شده است و غالبا هر فصل بر فصل های پیش از آن مترتب است.

2- از به کار بردن عبارات مغلق و پیچیده خودداری شده و در روان سازی عبارات و وضوح مطالب کوشش به عمل آمده است.

3-مطالب در حد نیاز هنرجویان و استانداردهای آموزشی مورد نظر بیان گردیده و از طرح مطالب غیرضروری اجتناب گردیده است.

4-برای مباحث و مطالب، پرسش و تمرین های مناسب تهیه شده است. بدیهی است حل این تمارین در ورزیدگی و دقت نظر متعلم و جلوگیری از آشنایی سطحی محصلین با مطالب سهم به سزایی دارد.

5- آموزشگاه عکاسی رنگی بر اساس 60 ساعت آموزش نظری و 270 ساعت آموزش عملی زیر نظر مدرسین محترم تالیف گردیده و توصیه بر تمرکز بیشتر
بر شیوه تدریس کارگاهی و توام سازی آموزش های نظری و عملی می باشد.

آموزش عکاسی حرفه ای

آموزش عکاسی حرفه ای

این اثر وام دار همراهی سروران ارجمندی است که به یقین شکر و سپاس ایشان خارج از توان نویسندگان است. به حکم ادب از یکایک استادان، صاحب نظران و همکارانی که در تهیه این دفتر بذل محبت کردند، قدردانی می شود.

در خاتمه ضمن تشکر از جناب آقای محسنی مدیریت محترم انتشارات مارلیک سپاسگزار همه استادان و دانش پژوهان بزرگواری خواهیم بود که همچنان نکات اصلاحی و پیشنهادی خود را گوشزد فرمایند.

این اثر در قالب 12 یادداشت تخصصی در حوزه رنگ و فیزیک اپتیک است که به عنوان مقالات متسلسل با ارزش موضوعی  مستقل تالیف گردیده است ، دانشجویان با مطالعه مباحث علمی با ساختار چشم انشان و درک رنگ در فیزیک آشنا می شوند وبه لحاظ تاثیرات زیبایی شناسی رنگ در عکاسی با فیزیک اپتیک و فرایند ثبت تصویر توسط سنسورها بیشتر آشنا خواهند شد.
متاسفانه تالیفاتی که به حوزه رنگ در عکاسی بپردازد محدود است واین موضوع یکی از چالش های آموزشی علی الخصوص در مقطع کارشناسی ارشد عکاسی محسوب می شود.
تاکنون کتاب های مختلفی به موضوع رنگ در عکاسی اشاره داشته است که بیشتر قابل استفاده برای دانش آموزان و دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی عکاسی است .

امیدواریم این 12 مقاله آموزش عکاسی  بنام آموزشگاه عکاسی رنگی 1 تا 12 که در سایت دارالفنون منتشر خواهد شد بتواند برای اهل فن مفید باشد.

 

آموزشگاه عکاسی رنگی ضیاءالدین خطیر- محمد مهدی تدین موغاری

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://darolfunun.com/?p=5760
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

1 نظر در مورد آموزشگاه عکاسی رنگی 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. آموزشگاه عکاسی حرفه ای وکلاس عکاسی خوب فقط آموزشگاه دارالفنون واقعا آموزشگاه عکاسی تهران بهتر از دارالفنون ندیدم

    7

× سوالی دارید؟