ورود / ثبت نام
0

چهارمین نمایشگاه صلح مقاومت و امید

3008 بازدید
نمایشگاه صلح
5/5 - (1 امتیاز)

نمایشگاه صلح مقاومت و امید

چهارمین نمایشگاه صلح مقاومت و امید در ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲۹شهریور ماه ۱۳۹۶ با حضور هنرمندان و شخصیت های فرهنگی هنری در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران توسط دکتر مهرشاد کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان تهران افتتاح شد .در ابتدای مراسم کلیپی از فرمایشات مقام معظم رهبری با محوریت صلح دوستی و فرهنگ جهاد و مقاومت نمایش داده شد .
سپس محمد مهدی تدین موغاری دبیربرگزاری نمایشگاه و مدیر مرکز آموزش های هنری وسینمایی دارالفنون به ارائه گزارشی ازبرگزاری چهار دوره نمایشگاه صلح مقاومت و امید پرداخت .
تدین گفت : ملت ایران همیشه ملتی صلح طلب و مهربان بوده اند، اما هیچ گاه هم درمقابل مهاجمان به وطنشان بی تفاوت نبوده اند و تا آخرین قطره خون خود به دفاع از حریت و خاک خود پرداخته اند .
وی با اشاره به مفاهیم سه گانه صلح مقاومت و امید افزود ، صلح که عنوان اصلی نمایشگاه است نشانگر اندیشه صلح جو وصلح دوست ما ایرانیان است و مقاومت و امید دو رکن از ارکان ایدئولوزیک مذهب شیعه است حکم جهاد دراسلام مبین مقاومت و دفاع و فرهنگ انتظار و مهدویت نشانگر جایگاه امید در مکتب فکری شیعه است.
دبیر برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه صلح مقاومت وامید با اشاره به تقارن روز ولادت امام خمینی،هفته دفاع مقدس و روزجهانی صلح با ایام افتتاح و برگزاری این نمایشگاه گفت امسال آثاری از نمایشگاه به موضوع شهدای مدافع حرم پرداخته اند ودر بخش های ویدئویی که برای این نمایشگاه تهیه شده است به این موضوع بیشتر پرداخته ایم، وی با ادای احترام به شهدای مدافع حرم وشهید والامقام محسن حججی یکی از نشانه های پویایی نمایشگاه صلح را توجه هنرمندان شرکت کننده را به وقایع مرتبط در هردوره از برگزاری این نمایشگاه دانست.
تدین با اشاره به حضور ۵۰ اثر از ۵۰ هنرمند دراین نمایشگاه از تمامی کسانی که دربرگزاری این نمایشگاه تلاش کردند تقدیر کرد.
دکترمهرشاد کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران سخنران دیگر این مراسم بود.
کاظمی با تقدیر از مرکز آموزش های هنری و سینمایی دارالفنون و تلاش دبیربرگزاری و هنرمندان شرکت کننده ،به پیشینه تاریخی وصلح طلبی ملت ایران اشاره کرد و به تبیین اهداف نمایشگاه پرداخت .
وی با تاکید بر واژه های صلح ومقاومت وامید ،تناسب آثار را ه یافته به این نمایشگاه را با این مضامین ،ازنکات قابل توجه نمایشگاه دانست.
رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان تهران با لزوم توجه هنرمندان به وقایع پیرامون خود و توجه به هنر متعالی ،به شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهید محسن حججی ادای احترام کرد.

نمایشگاه صلح مقاومت و امید

نمایشگاه صلح مقاومت و امید

solh 03 460x307 1 solh 02 768x512 1

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://darolfunun.com/?p=1659
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

0 نظر در مورد چهارمین نمایشگاه صلح مقاومت و امید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

× سوالی دارید؟