ورود / ثبت نام
0

لنز واید و فیش آی

3251 بازدید
1518 1410458300
Rate this post

لنز واید و فیش آی

بزرگ نمایی و دامنه دیدی که

یک لنز دارد بر حسب فاصله کانونی آن لنز تعریف میشود.بسیاری از گوشی های موبایل یک فاصله کانونی حدود۳۰ میلی متری دارند. یعنی لنز به اندازه کافی واید هست تا از مناظر عکاسی کند و از طرفی بدون اعوجاج اعضای صورت ، از صورت افراد عکس پرتره بگیرد.

اگر می خواهید از  صحنه ای عکس بگیرید که وایدتر از لنز شما است، می توانید لنزهای کوچک  واید برای دوربین گوشی خود بخرید. برخی از آن ها پلاستیکی و برخی دیگر شیشه ای هستند. اگر از لنز شیشه ای استفاده کنید، کیفیت کمتری را نسبت به لنزهای پلاستیکی در عکس ها از دست خواهید داد.

شیوه های مختلفی از نصب لنزهای واید وجود دارد. برخی از مدل ها از یک حلقه  آهن ربایی جداشدنی استفاده می کنند. برخی دیگر یک ژل چسبناک برای چسباندن لنز دارند و انواع دیگر ، لنزهایی هستند که  خودشان بخشی از یک جعبه هستند که روی گوشی نصب می شود.

برخی از لنزهای واید به انداره ۰٫۶۸برابر نسبت لنزهای عادی گوشی ، زاویه دید لنز واید می کنند. این نوع لنز برای ثبت  مناظر ، جمعیت زیاد،کنسرت ها و همچنین پرتره ها ی غیر معمول کاربرد دارند.

همچنین لنزهای فیش آی (سوپر واید) وجود دارد که به شما تصاویری  با ۱۸۰ درجه زاویه دید می دهند.

هم لنزهای واید وهم  فیش آی تا حدودی به پرسپکتیو اعوجاج می دهند، بنابراین لنز واید هنگام عکاسی حواستان باشد ، یا این که سعی کنید از این ویژگی بهترین استفاده را بکنید.

با استفاده از لنزهای واید، قاب خود  را پر کنید  وتا جایی که امکان دارد جزییات را ثبت کنید. برای عکاسی از جمعیت شلوغ  بسیار کاربرد دارند.هنگام استفاده از لنزهای  فیش آی ، سعی کنید عکس های پرتره  خنده دار بگیرید، خیلی به سوژه نزدیک شوید و از اعوجاج و پرسپکتیو  اشتباه ، استفاده بامزه بکنید.

لنزهای فیش آی و واید به شما این امکان را لنز واید می دهند که با زاویه بسیار بازتر از حد معمول گوشی،عکس بگیرید. لنزهای واید  یک ابزار مفید برای  عکاسی از جمعیت زیاد هستند. با پرسپکتیو اعوجاج یافته هنگام عکاسی از مناظر بازی کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://darolfunun.com/?p=1547
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

2 نظر در مورد لنز واید و فیش آی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بازتاب: سجاد فرهادی
  2. اموزشگاه عکاسی حرفه ای وکلاس عکاسی خوب فقط اموزشگاه دارلفنون واقعااموزشگاه عکاسی تهران بهترازدارلفنون ندیدم.

    17

× سوالی دارید؟