ورود / ثبت نام
0

آشنایی با دوربین گوشی تان

3209 بازدید
Samsung Galaxy Camera Evolution Header
Rate this post

آشنایی با دوربین گوشی تان

آشنایی با دوربین گوشی

بهترین کار این است که مبانی کار با دوربین موبایل را یاد بگیرید تا بتوانید در محدودیت های آن کار کنید.

اگر به یک دوربین سنتی ، خواه DSLR (تک لنزی انعکاسی دیجیتال) باشد یا یک دوربین کوچک ، فکر می کنید ، باید بگویم این دوربین ها با یک هدف طراحی شده اند :

گرفتن بهترین عکس.همه چیز برای دستیابی به این هدف طراحی شده است . فضای بسیار زیادی در یک دوربین دیجیتال وجود دارد تا بهترین اجزا ، بهترین لنزها، و بهترین عملکرد ممکن، طراحی شده و در آن کار گذاشته می شود.

اما هدف اصلی موبایل برقراری ارتباط است و عملکرد دوربین ثانویه است. موبایلها روز به روز کوچک تر می شوند ، بنابراین دوربین موبایل هم باید در یک فضای بسیار کوچک همراه با بقیه قطعات قرار بگیرد .
لنز
لنز که روی گوشی آیفون کار گذاشته شده فقط ۵mm است. آن را با لنز یک دوربین DSLR مقایسه کنید ، که شاید بیش از ۱۰ برابر بزرگتر از این اندازه است.لنز بیشتر گوشی ها یک نقطه کانونی ثابت دارند، یعنی زوم اپتیکال ندارند.

(البته زوم دیجیتال دراند، اما فقط روی عکس زوم می کند و کیفیت را کاهش می دهد.)

گوشی بیشتر اوقات در جیب ، جلد،و کیف قرار دارد و می تواند گردوخاک ، خش و بخصوص اثر انگشت را به خود جذب کند.به همین خاطر بهتر است لنز گوشی خود را هر چند یک بار یک پارچه نرم ، مثل همان پارچه ای که برای عینک استفاده می کنید،تمیز کنید.

حسگر
حسگر دیجیتال در دوربین گوشی شما تصویر را ثبت می کند، دقیقاً به همان شیوه ای که فیلم در دوربین های آنالوگ تصویر را ثبت می کند. حسگر موجود در گوشی شما کوچکتر از حسگرهای به کار رفته در دوربین های دیجیتال است؛ و این خنودش در برخی شرایط نوری یک محدودیت است.

شاتر
در یک دوربین حرفه ای مثل DSLR ، شاتر یک قطعه مکانیکی درون دوربین است که شبیه یک پرده است و باز و بسته می شود تا نور به حسگر یا فیلم برسد.در دوربین یک گوشی ، شاتر فیزیکی مثل این وجود ندارد .

البته یک دکمه شاتر هست که شما باید فشار دهید تا عکس گرفته شود.اغلب یک وقفه شاتر یا تأخیر بین فشار دادن دکمه شاتر و عکس گرفتن دوربین وجود دارد.

دوربین موبایل شما هرگز نمی تواند با کیفیتی که یک دوربین دیجیتال دارد‌، عکاسی کند.این تفاوت را عمدتاً در شرایط کم نور می بینید. اما از این کوضوع ناامید نشوید. اگر بدانید از همین دوربین گوشی چه کارهایی بر می آید متعجب می شوید .

صدها عکس بسیار هست که هر روز با گوشی موبایل گرفته می شود . کافی است محدودیت ها را بشناسید ، با آنها کار کنید و از آنها کار کنید و از آنها به نفع خودتان استفاده کنید.

آشنایی با دوربین گوشی

آشنایی با دوربین گوشی تان

آشنایی با دوربین گوشی تان

آشنایی با دوربین گوشی

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://darolfunun.com/?p=1481
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

2 نظر در مورد آشنایی با دوربین گوشی تان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× سوالی دارید؟